Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066395

Osobitosti govora studenata na satu hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika


Jukić, Sandra
Osobitosti govora studenata na satu hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika // HDPL: ZNAČENJE U JEZIKU – OD INDIVIDUALNOGA DO KOLEKTIVNOGA
Rijeka, Hrvatska, 2019. str. 42-42 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1066395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobitosti govora studenata na satu hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika
(Characteristics of students’ talk in the Croatian as a second and foreign language class)

Autori
Jukić, Sandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
HDPL: ZNAČENJE U JEZIKU – OD INDIVIDUALNOGA DO KOLEKTIVNOGA

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 16.05.2019. - 18.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
analiza razrednoga diskursa, govor studenata, hrvatski kao drugi i strani jezik
(classroom discourse analysis, students’ talk, Croatian as a second and foreign language)

Sažetak
Studenti su u razrednome okruženju najprije primatelji znanja, a potom i slušatelji, odgovaratelji na pitanja, tražitelji obavijesti (postavljači pitanja), ispravljači vlastitih i tuđih pogrešaka. Oni su i sami prenositelji znanja, ali i glumci i animatori u odnosu na nastavnika pa je vidljiva aktivna uloga studenata tijekom cijeloga nastavnoga sata. Odnos je između nastavnika i studenata iznimno važan na nastavi (stranih jezika). Jedan je pošiljalac, a drugi primalac poruke (Vrhovac 2001). Potrebno je poznavati pravila komunikacijske situacije da ne bi došlo do nerazumijevanja ili nesporazuma. Budući da je nastava stranih jezika specifična, potrebno je što više olakšati komunikaciju studentima stranoga jezika: pojednostaviti iskaze, ponavljati ih i preoblikovati te biti strpljiviji u iščekivanju odgovora. Analiza je razrednoga diskursa postala dijelom mnogih istraživanja, a za hrvatski su kao drugi i strani jezik ona još uvijek malobrojna. Stoga su za poučavanje hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika najvažnija ona provedena na području glotodidaktike (Vrhovac 1997, 1999, 2001, 2010 ; Čurković-Kalebić 2005, 2014, 2015, 2016…). Cilj je ovoga istraživanja izdvojiti i tumačiti osobitosti govora studenata na naprednome stupnju (C1) učenja hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika. Razredni je diskurs zabilježen snimanjem, a analiza je usmjerena na usmene, dijaloške razmjene u kojima se sudionici razrednoga diskursa nalaze. Proučava se kvaliteta jezičnoga unosa, nastavnikov govor, govor studenata, međujezik studenata, ali i međusobno djelovanje sugovornika. Pretpostavlja se da će se u komunikaciji kršiti razgovorne maksime koje omogućuju suradnju govornika i sugovornika, te da međujezik može utjecati na nesporazum u komunikaciji. Pretpostavlja se da će se javiti opetovanja i preinake te samopreinake u govoru studenata koja pokazuju osviještenost studenata o načinjenim pogreškama. Rezultati će se analize moći primijeniti u nastavi hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika kao pokazatelji komunikacijske kompetencije studenata na naprednome stupnju poznavanja hrvatskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
uniri-human-18-285

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Sandra Jukić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Sandra
Osobitosti govora studenata na satu hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika // HDPL: ZNAČENJE U JEZIKU – OD INDIVIDUALNOGA DO KOLEKTIVNOGA
Rijeka, Hrvatska, 2019. str. 42-42 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
Jukić, S. (2019) Osobitosti govora studenata na satu hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika. U: HDPL: ZNAČENJE U JEZIKU – OD INDIVIDUALNOGA DO KOLEKTIVNOGA.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Sandra}, year = {2019}, pages = {42-42}, keywords = {analiza razrednoga diskursa, govor studenata, hrvatski kao drugi i strani jezik}, title = {Osobitosti govora studenata na satu hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika}, keyword = {analiza razrednoga diskursa, govor studenata, hrvatski kao drugi i strani jezik}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Sandra}, year = {2019}, pages = {42-42}, keywords = {classroom discourse analysis, students’ talk, Croatian as a second and foreign language}, title = {Characteristics of students’ talk in the Croatian as a second and foreign language class}, keyword = {classroom discourse analysis, students’ talk, Croatian as a second and foreign language}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font