Pregled bibliografske jedinice broj: 1066258
Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine
Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (2011), 2; 1-13 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1066258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Patološko igranje videoigara: uloga spola,
samopoštovanja i edukacijske sredine
(Pathological Videogame Use: The Role of
Gender, Self-Esteem and Educational Context)
Autori
Bilić, Vesna ; Ljubin Golub, Tajana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 42
(2011), 2;
1-13
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ovisnost o videoigrama, samopoštovanje, edukacijska sredina
(videogame addiction, self-esteem, educational context)
Sažetak
Racionala istraživanja: Istraživanje ispituje čimbenike povezane s patološkim igranjem videoigara, tj. ovisnosti o videoigrama (OV) u adolescenciji. Prvi cilj rada bio je ispitati prevalenciju ovisnosti o videoigrama kod učenika srednjih škola iz Zagreba i okolice. Drugi cilj je bio ispitati odnos spola, samopoštovanja i edukacijske sredine prema sklonosti patološkom igranju videoigara. Metoda: U ispitivanju je sudjelovalo 184 (56, 5 % djevojaka) učenika iz gimnazija i 143 (44, 1% djevojaka) učenika srednjih strukovnih škola. Patološko igranje videoigara mjereno je modificiranom skalom Youngove za mjerenje ovisnosti o internetu, a samopoštovanje Rosenbergovom skalom. Rezultati: Većina ispitanika klasificirana je u nepatološke igrače videoigara, a samo malen broj u patološke igrače videoigara (13.1% mladića i 1.8% djevojaka). Rezultati ANOVA-e pokazali su značajne sve glavne efekte i trosmjernu interakciju između spola, edukacijskog konteksta i samopoštovanja. Muški spol, nisko samopoštovanje i pohađanje strukovne škole bili su povezani s povećanom sklonosti ovisnosti o videoigrama. Veza između niskog samopoštovanja i sklonosti ovisnosti o videoigrama pojačava se u edukacijskom kontekstu gimnazija kod mladića, ali ne i kod djevojaka. Rezultati mogu predstavljati prvi pokušaj procjene prevalencije patološkog igranja videoigara kod adolescenata zagrebačkog područja Hrvatske. Dodatno, rezultati sugeriraju različitu ulogu niskog samopoštovanja za mladiće i za djevojke u kompetitivnom i akademski zahtjevnijem kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIC: Educational Resources Information
- PsychINFO