Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066258

Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine


Bilić, Vesna; Ljubin Golub, Tajana
Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (2011), 2; 1-13 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1066258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine
(Pathological Videogame Use: The Role of Gender, Self-Esteem and Educational Context)

Autori
Bilić, Vesna ; Ljubin Golub, Tajana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 42 (2011), 2; 1-13

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
ovisnost o videoigrama, samopoštovanje, edukacijska sredina
(videogame addiction, self-esteem, educational context)

Sažetak
Racionala istraživanja: Istraživanje ispituje čimbenike povezane s patološkim igranjem videoigara, tj. ovisnosti o videoigrama (OV) u adolescenciji. Prvi cilj rada bio je ispitati prevalenciju ovisnosti o videoigrama kod učenika srednjih škola iz Zagreba i okolice. Drugi cilj je bio ispitati odnos spola, samopoštovanja i edukacijske sredine prema sklonosti patološkom igranju videoigara. Metoda: U ispitivanju je sudjelovalo 184 (56, 5 % djevojaka) učenika iz gimnazija i 143 (44, 1% djevojaka) učenika srednjih strukovnih škola. Patološko igranje videoigara mjereno je modificiranom skalom Youngove za mjerenje ovisnosti o internetu, a samopoštovanje Rosenbergovom skalom. Rezultati: Većina ispitanika klasificirana je u nepatološke igrače videoigara, a samo malen broj u patološke igrače videoigara (13.1% mladića i 1.8% djevojaka). Rezultati ANOVA-e pokazali su značajne sve glavne efekte i trosmjernu interakciju između spola, edukacijskog konteksta i samopoštovanja. Muški spol, nisko samopoštovanje i pohađanje strukovne škole bili su povezani s povećanom sklonosti ovisnosti o videoigrama. Veza između niskog samopoštovanja i sklonosti ovisnosti o videoigrama pojačava se u edukacijskom kontekstu gimnazija kod mladića, ali ne i kod djevojaka. Rezultati mogu predstavljati prvi pokušaj procjene prevalencije patološkog igranja videoigara kod adolescenata zagrebačkog područja Hrvatske. Dodatno, rezultati sugeriraju različitu ulogu niskog samopoštovanja za mladiće i za djevojke u kompetitivnom i akademski zahtjevnijem kontekstu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tajana Ljubin Golub (autor)

Avatar Url Vesna Bilić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna; Ljubin Golub, Tajana
Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (2011), 2; 1-13 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bilić, V. & Ljubin Golub, T. (2011) Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (2), 1-13.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna and Ljubin Golub, Tajana}, year = {2011}, pages = {1-13}, keywords = {ovisnost o videoigrama, samopo\v{s}tovanje, edukacijska sredina}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {42}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Patolo\v{s}ko igranje videoigara: uloga spola, samopo\v{s}tovanja i edukacijske sredine}, keyword = {ovisnost o videoigrama, samopo\v{s}tovanje, edukacijska sredina} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna and Ljubin Golub, Tajana}, year = {2011}, pages = {1-13}, keywords = {videogame addiction, self-esteem, educational context}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {42}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Pathological Videogame Use: The Role of Gender, Self-Esteem and Educational Context}, keyword = {videogame addiction, self-esteem, educational context} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ERIC: Educational Resources Information
  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font