Pregled bibliografske jedinice broj: 1066230
Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima
Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 263-281 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1066230 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost medijskog nasilja s agresivnim
ponašanjem prema vršnjacima
(The Relation Between Media Violence and
Aggressive Peer Behaviour)
Autori
Bilić, Vesna
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12
(2010), 2;
263-281
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
medijsko nasilje, videoigrice, agresivno ponašanje, međuvršnjački odnosi
(media violence, video games, aggressive behaviour, peer relations)
Sažetak
U ovom radu ispitivana je povezanost učestalosti gledanja televizije i igranja videoigara te prisutnosti nasilnih sadržaja u njima s direktnim (fizičkim i verbalnim) i indirektnim agresivnim postupcima učenika prema vršnjacima. U istraživanju su sudjelovali učenici (N = 501 ; 51, 9% m i 49, 1% ž) sedmog i osmog razreda osnovnih škola u urbanim i ruralnim sredinama, prosječne dobi 13, 6 godina. Istraživanje je provedeno u veljači 2010., a primijenjeni su instrumenti za procjenu medijskih navika učenika i skala direktne i indirektne agresivnosti DIAS (Direct & Indirect Aggression Scales). Provedenim korelacijskim i regresijskim analizama utvrđeno je da učenici koji češće gledaju televiziju i češće vrše fizičko i indirektno nasilje nad ostalim učenicima, a oni koji češće gledaju emisije u kojima ima više nasilja, češće iskazuju i sva tri oblika nasilnog ponašanja prema drugim učenicima. Učestalost gledanja te količina nasilja pridonose predviđanju direktnog (fizičkog i verbalnog) te indirektno nasilnog ponašanja prema vršnjacima. Učenici koji češće igraju računalne ili videoigrice i češće provode fizičko i verbalno nasilje nad ostalim učenicima. Učenici koji igraju igrice u kojima ima više nasilja, češće iskazuju i sva tri oblika nasilnog ponašanja prema ostalim učenicima. Učestalost igranja i količina nasilja u igricama prediktori su fizičkog i verbalnog nasilja, dok se povezanost igranja igrica s indirektnim nasiljem nije pokazala značajnom. Rezultati sugeriraju da izloženost medijskom nasilju povećava rizik za agresivno i nasilno ponašanje prema vršnjacima u realnom svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI