Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066230

Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima


Bilić, Vesna
Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 263-281 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1066230 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima
(The Relation Between Media Violence and Aggressive Peer Behaviour)

Autori
Bilić, Vesna

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12 (2010), 2; 263-281

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
medijsko nasilje, videoigrice, agresivno ponašanje, međuvršnjački odnosi
(media violence, video games, aggressive behaviour, peer relations)

Sažetak
U ovom radu ispitivana je povezanost učestalosti gledanja televizije i igranja videoigara te prisutnosti nasilnih sadržaja u njima s direktnim (fizičkim i verbalnim) i indirektnim agresivnim postupcima učenika prema vršnjacima. U istraživanju su sudjelovali učenici (N = 501 ; 51, 9% m i 49, 1% ž) sedmog i osmog razreda osnovnih škola u urbanim i ruralnim sredinama, prosječne dobi 13, 6 godina. Istraživanje je provedeno u veljači 2010., a primijenjeni su instrumenti za procjenu medijskih navika učenika i skala direktne i indirektne agresivnosti DIAS (Direct & Indirect Aggression Scales). Provedenim korelacijskim i regresijskim analizama utvrđeno je da učenici koji češće gledaju televiziju i češće vrše fizičko i indirektno nasilje nad ostalim učenicima, a oni koji češće gledaju emisije u kojima ima više nasilja, češće iskazuju i sva tri oblika nasilnog ponašanja prema drugim učenicima. Učestalost gledanja te količina nasilja pridonose predviđanju direktnog (fizičkog i verbalnog) te indirektno nasilnog ponašanja prema vršnjacima. Učenici koji češće igraju računalne ili videoigrice i češće provode fizičko i verbalno nasilje nad ostalim učenicima. Učenici koji igraju igrice u kojima ima više nasilja, češće iskazuju i sva tri oblika nasilnog ponašanja prema ostalim učenicima. Učestalost igranja i količina nasilja u igricama prediktori su fizičkog i verbalnog nasilja, dok se povezanost igranja igrica s indirektnim nasiljem nije pokazala značajnom. Rezultati sugeriraju da izloženost medijskom nasilju povećava rizik za agresivno i nasilno ponašanje prema vršnjacima u realnom svijetu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Babić (autor)

Avatar Url Vesna Bilić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 263-281 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bilić, V. (2010) Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima. Odgojne znanosti, 12 (2), 263-281.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2010}, pages = {263-281}, keywords = {medijsko nasilje, videoigrice, agresivno pona\v{s}anje, me\djuvr\v{s}nja\v{c}ki odnosi}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1846-1204}, title = {Povezanost medijskog nasilja s agresivnim pona\v{s}anjem prema vr\v{s}njacima}, keyword = {medijsko nasilje, videoigrice, agresivno pona\v{s}anje, me\djuvr\v{s}nja\v{c}ki odnosi} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2010}, pages = {263-281}, keywords = {media violence, video games, aggressive behaviour, peer relations}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1846-1204}, title = {The Relation Between Media Violence and Aggressive Peer Behaviour}, keyword = {media violence, video games, aggressive behaviour, peer relations} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font