Pregled bibliografske jedinice broj: 1066225
Participacija djece - definicija i modeli
Participacija djece - definicija i modeli // Poštujmo, uključimo, uvažimo: Analiza stanja dječje participacije u Hrvatskoj / Jeđud Borić, Ivana ; Mirosavljević, Anja ; Šalinović, Marijana (ur.).
Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku, 2017. str. 10-18
CROSBI ID: 1066225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Participacija djece - definicija i modeli
(Child participation- definitions and models)
Autori
Jeđud Borić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Poštujmo, uključimo, uvažimo: Analiza stanja dječje participacije u Hrvatskoj
Urednik/ci
Jeđud Borić, Ivana ; Mirosavljević, Anja ; Šalinović, Marijana
Izdavač
Ured UNICEF-a za Hrvatsku
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
10-18
ISBN
978-953-7702-36-6
Ključne riječi
djeca, participacija, modeli
(children, participation, models)
Sažetak
Participacija djece u suvremeno vrijeme postala je tema o kojoj se mnogo govori, relativno je se često ističe kao normu u raznim dokumentima i postupanjima, mnogo se o njoj piše (iako ne u uvjetima naše prakse), a ipak i dalje prevladava mnogo nedoumica, različitih razumijevanja i prije svega adultističke perspektive. Sam izraz participacija (djece) donosi sa sobom različita razumijevanja, neki je shvaćaju kao uključivanje/inkluziju (osobito kad je riječ o djeci iz socijalno osjetljivih skupina) ; kroz diskurs „dječjih glasova“ i dječje perspektive (u istraživačkom smislu) ; kao sudjelovanje djece u najširem smislu u svim stvarima koje ih se tiču (od obitelji, škole, zajednice, medija) ; kao sudjelovanje u odlučivanju, ali i kao samostalno odlučivanje djece ; kao slušanje onoga što djeca kažu i prava na izražavanje mišljenja. Kontinuum razumijevanja dječje participacije predstavlja niz različitih shvaćanja, no ponekad se čini da se participacija nepotrebno limitira na dva suprotna pola: apsolutna neparticipacija (djeca ne sudjeluju, ne uključuju se, odrasli su zastupnici djece) i apsolutna participacija (koja se očituje kroz samostalno dječje odlučivanje bez podrške i uključivanja odraslih). I jedno i drugo su ekstremi kontinuuma, no takva pojednostavljena shvaćanja odraz su elementarnog nerazumijevanja (ili nedostatka volje da se razumije) dječjih prava i uvažavanja djece te udaljavaju odrasle (a time i djecu) od praktičnog ostvarivanja prava na sudjelovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Napomena
Publikacija je dostupna i na engleskom jeziku
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Borić
(autor)