Pregled bibliografske jedinice broj: 1066224
Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi
Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi // Napredak (Zagreb), 147 (2006), 1; 5-17 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1066224 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi
(Emotional and physical violence against children in
schools)
Autori
Zloković, Jasminka ; Bilić, Vesna
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 147
(2006), 1;
5-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nasilje nad djecom u školi, emocionalno i tjelesno zlostavljanje, agresivnot, nezadovoljstvo školom
(violence against children at school, emotional and physical abuse, aggression, dissatisfaction with school)
Sažetak
U ovom radu govori se o različitim oblicima zlostavljanja koji u školskoj svakodnevici poprimaju sve šire razmjere. Autorice su provele empirijsko istraživanje na uzorku od 127 učenika te ispitale različite dimenzije nasilja. Dobiveni rezultati pokazuju da učenici u svojim školama učestalo doživljavaju zastrašivanje i prijetnje, bezrazložno vikanje, govorenje prostota i psovanje od jednog ili skupine učenika. I nastavnici sudjeluju u različitim oblicima emocionalnog nasilja nad djecom: vikanje, kritiziranje, ismijavanje. Utvrđena je i izloženost različitim oblicima izravnog tjelesnog nasilja u školama: guranje ; udaranje šakama i predmetima. Iskustvo tjelesnog zlostavljanja pokazalo se značajno povezanim sa spolom ispitanika. Učenici koje su tjelesno češće zlostavljani češće su muškog spola. Rezultati pokazuju da je iskustvo nasilja značajno povezano s osjećajem nezadovoljstva školom i osobnim agresivnim reagiranjem. Autorice zaključuju da su analizirani oblici zlostavljanja značajno međusobno povezani, što ukazuje na složenost fenomena koji nije moguće promatrati unikauzalno. Polazeći od humanističko-konstruktivističkog pristupa koji promatra djetetov cjelokupni položaj i njegove potrebe, ali njihovih problema opaženih u pedagoškoj praksi, u ovome radu osobito se ističe potreba za uspostavljanjem »ravnoteže« između postavljenih ciljeva škole kao prosocijalne zajednice i njezine uloge u zaštiti i sigurnosti djece. Zaključno se ističe potreba kontinuiranog ulaganja napora na razvoju pozitivnih međusobnih odnosa i kvalitetne komunikacije u školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts