Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066112

Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika


Vrbec, Andreja; Kranželić, Valentina
Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnić Jevtić, A. (ur.).
Opatija, Hrvatska, 2017. str. 107-125 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1066112 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika
(Relationship between school attachment, school failure and risk behaviour of students)

Autori
Vrbec, Andreja ; Kranželić, Valentina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnić Jevtić, A. - , 2017, 107-125

Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
privrženost školi ; školski neuspjeh ; rizična ponašanja
(school attachment ; school failure ; risk behaviour)

Sažetak
U školskom okruženju djeluje cijeli niz rizičnih i zaštitnih čimbenika koji utječu na školsko i socijalno funkcioniranje djeteta ili mlade osobe. Privrženost školi snažan je zaštitni čimbenik za razvoj rizičnih ponašanja, a može se razmatrati kroz različite oblike odnosa koje učenik u školi ostvaruje. S druge strane, školski je neuspjeh rizični čimbenik koji često pridonosi razvoju problema u ponašanju, a napuštanje školovanja koja se javlja kao posljedica neuspjeha za sobom nosi brojne ekonomske, socijalne i osobne probleme. Cilj istraživanja prikazanog u ovom radu je utvrditi razlike u privrženosti školi kod učenika srednjih škola s obzirom na neke njihove individualne karakteristike kao što su spol, dob, vrsta škole koju pohađaju, njihov školski uspjeh te razina uključenosti u rizična ponašanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 232 učenika dvaju srednjih strukovnih škola i jedne gimnazije u Gradu Zagrebu. Uzorak čini 37, 1% učenika te 62, 9% učenica. Rezultati istraživanja pokazali su da djevojke iskazuju višu razinu privrženosti školi od mladića, da su stariji učenici manje privrženi školi od mlađih te da su učenici boljeg školskog uspjeha privrženiji školi od učenika nešto slabijeg školskog uspjeha. Isto tako, pokazalo se da su učenici gimnazije u nešto većoj mjeri privrženi školi od učenika strukovnih škola te da se oni učenici koji pokazuju nižu privrženost školi u većoj mjeri uključuju u rizična ponašanja. Dobiveni rezultati u skladu su s brojnim inozemnim i domaćim istraživanjima te potvrđuju zaštitnu ulogu privrženosti školi kao značajnog čimbenika u prevenciji rizičnih ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Valentina Kranželić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vrbec, Andreja; Kranželić, Valentina
Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnić Jevtić, A. (ur.).
Opatija, Hrvatska, 2017. str. 107-125 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vrbec, A. & Kranželić, V. (2017) Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika. U: Maleš, D., Širanović, A. & Višnić Jevtić, A. (ur.)Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse.
@article{article, author = {Vrbec, Andreja and Kran\v{z}eli\'{c}, Valentina}, year = {2017}, pages = {107-125}, keywords = {privr\v{z}enost \v{s}koli, \v{s}kolski neuspjeh, rizi\v{c}na pona\v{s}anja}, title = {Odnos izme\dju privr\v{z}enosti \v{s}koli, \v{s}kolskog (ne)uspjeha i rizi\v{c}nih pona\v{s}anja u\v{c}enika}, keyword = {privr\v{z}enost \v{s}koli, \v{s}kolski neuspjeh, rizi\v{c}na pona\v{s}anja}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vrbec, Andreja and Kran\v{z}eli\'{c}, Valentina}, year = {2017}, pages = {107-125}, keywords = {school attachment, school failure, risk behaviour}, title = {Relationship between school attachment, school failure and risk behaviour of students}, keyword = {school attachment, school failure, risk behaviour}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font