Pregled bibliografske jedinice broj: 1066112
Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika
Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnić Jevtić, A. (ur.).
Opatija, Hrvatska, 2017. str. 107-125 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1066112 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih
ponašanja učenika
(Relationship between school attachment, school failure and risk
behaviour of students)
Autori
Vrbec, Andreja ; Kranželić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse
/ Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnić Jevtić, A. - , 2017, 107-125
Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
privrženost školi ; školski neuspjeh ; rizična ponašanja
(school attachment ; school failure ; risk behaviour)
Sažetak
U školskom okruženju djeluje cijeli niz rizičnih i zaštitnih čimbenika koji utječu na školsko i socijalno funkcioniranje djeteta ili mlade osobe. Privrženost školi snažan je zaštitni čimbenik za razvoj rizičnih ponašanja, a može se razmatrati kroz različite oblike odnosa koje učenik u školi ostvaruje. S druge strane, školski je neuspjeh rizični čimbenik koji često pridonosi razvoju problema u ponašanju, a napuštanje školovanja koja se javlja kao posljedica neuspjeha za sobom nosi brojne ekonomske, socijalne i osobne probleme. Cilj istraživanja prikazanog u ovom radu je utvrditi razlike u privrženosti školi kod učenika srednjih škola s obzirom na neke njihove individualne karakteristike kao što su spol, dob, vrsta škole koju pohađaju, njihov školski uspjeh te razina uključenosti u rizična ponašanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 232 učenika dvaju srednjih strukovnih škola i jedne gimnazije u Gradu Zagrebu. Uzorak čini 37, 1% učenika te 62, 9% učenica. Rezultati istraživanja pokazali su da djevojke iskazuju višu razinu privrženosti školi od mladića, da su stariji učenici manje privrženi školi od mlađih te da su učenici boljeg školskog uspjeha privrženiji školi od učenika nešto slabijeg školskog uspjeha. Isto tako, pokazalo se da su učenici gimnazije u nešto većoj mjeri privrženi školi od učenika strukovnih škola te da se oni učenici koji pokazuju nižu privrženost školi u većoj mjeri uključuju u rizična ponašanja. Dobiveni rezultati u skladu su s brojnim inozemnim i domaćim istraživanjima te potvrđuju zaštitnu ulogu privrženosti školi kao značajnog čimbenika u prevenciji rizičnih ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Valentina Kranželić
(autor)