Pregled bibliografske jedinice broj: 1066065
Participacija djece u školi
Participacija djece u školi // 8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Osijek, Hrvatska, 2020. str. 96-96 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1066065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Participacija djece u školi
(Participation of children in
school activities)
Autori
Borić, Ivana ; Osmak Franjić Davorka ; Ćosić Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.02.2020. - 15.02.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
participacija, djeca, škola
(Child participation, School, Children’s rights)
Sažetak
Tijekom 2017. i 2018. godine provedeno je istraživanje „Participacija djece u odgojno-obrazovnom sustavu", čiji je nositelj Ured Pravobraniteljice za djecu RH. Cilj istraživanja bio je steći dublje razumijevanje participacije djece u sustavu odgoja i obrazovanja iz perspektive djece i odraslih sa svrhom kreiranja smjernica za povećanje aktivne participacije učenika. U kvalitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je 70 djece te 41 odrasla osoba. Kvantitativni dio istraživanja proveden je u 41 školi iz svih županija u Hrvatskoj. Anketiranjem je obuhvaćeno 2720 učenika te 461 odrasla osoba. Temeljem istraživanja nastala je knjiga „Participacija djece u školi” u izdanju Pravobraniteljice za djecu te Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. U knjizi je osim prikaza rezultata i zaključaka istraživanja, dan i konceptualni okvir za razumijevanje dječje participacije. Rezultati istraživanja potvrđuju da je važno, vrijedno i neizostavno aktivno uključivati djecu u teme i rasprave koje se tiču njihovog života. Participacija je i metoda i sadržaj uradu i odnosu s djecom –stoga je potrebno razvijati participativne metode rada s djecom kao i njegovati uvažavanje djece kao ravnopravnih dionika u odnosnom smislu. U tom smislu važno je revidirati postojeće studijske programe, u smjeru u jačanja kompetencija odraslih da rade s djecom na participativan način. Rezultati ukazuju kako sadašnji način rada i života u školama ne potiče suštinsku participaciju djece u odlučivanju o relevantnim temama. Zanemariv je i utjecaj formalnih učeničkih predstavničkih tijela te je participacija u nekoj mjeri limitirana na one koji su afirmirani i uključeni te na participaciju u već predviđenim i poznatim okvirima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb