Pregled bibliografske jedinice broj: 1065976
Postati psihoterapeutom – analiza, intuicija i izbjegavanje žaljenja
Postati psihoterapeutom – analiza, intuicija i izbjegavanje žaljenja // Book of abstracts - Sense and sensibility in psychotherapy / Milivojević, Zoran (ur.).
Novi Sad: Psihopolis institut, 2018. str. 394-395 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1065976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postati psihoterapeutom – analiza, intuicija i izbjegavanje žaljenja
(Becoming a psychotherapist – analysis, intuition and regret avoidance)
Autori
Pavuna, Kristina ; Banov, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Book of abstracts - Sense and sensibility in psychotherapy
/ Milivojević, Zoran - Novi Sad : Psihopolis institut, 2018, 394-395
ISBN
978-86-6423-055-1
Skup
8th Congress of Psychotherapists of Serbia ; 23rd Congress of European Association for Psychotherapy
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 19.10.2018. - 21.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stilovi donošenja odluka ; edukacija iz psihoterapije ; evaluacija odluke
(decision making styles ; psychotherapist education ; decision evaluation)
Sažetak
Donošenje odluke o upisu edukacije iz psihoterapije uključuje korištenje kognitivnih i afektivnih perspektiva, a implikacije ove odluke nadilaze same profesionalne posljedice te se odražavaju i u drugim poljima života edukanata. Opaža se nedostatak literature koja doprinosi razumijevanju procesa donošenja odluke o upisu edukacije iz psihoterapije, stoga smo ovim istraživanjem željeli povjeriti možemo li model stilova donošenja odluka koji razlikuje analitički, intuitivni i stil izbjegavanja žaljenja primijeniti i u području donošenja ove dugoročne i kompleksne odluke. Također, pokušali smo provjeriti može li primjena pojedinog stila donošenja odluke i zadovoljstvo podrškom okoline predvidjeti osobno zadovoljstvo odlukom o upisu edukacije. Primjenom adaptirane i skraćene verzije DMI (Decision Making Styles Inventory) upitnika ispitano je 154 osoba koje su donijele odluku o pohađanju edukacije za psihoterapeuta bilo koje škole ili pravca: psihoterapeuti, edukanti i bivši edukanti koji su prijevremeno odustali od edukacije. Primjenom eksploratorne faktorske analize na adaptiranoj verziji upitnika replicirana je trofaktorska struktura DMI upitnika: odgovori ispitanika razlikuju tri skale samoprocjene primjene analitičkog, intuitivnog i stila usmjerenog na izbjegavanje žaljenja pri donošenju odluke o upisu psihoterapijske edukacije. Hijerarhijskom regresijskom analizom dobiveno je da su primjena analitičkog i intuitivnog stila pozitivni prediktori osobnog zadovoljstva, dok je primjena stila usmjerenog na izbjegavanje žaljenja negativan prediktor osobnog zadovoljstva. Zadovoljstvo podrškom drugih (obitelji, prijatelja i poslodavca) objasnilo je dodatni postotak varijance osobnog zadovoljstva. Rezultati kvantitativnih analiza doprinose razumijevanju evaluacije procesa donošenja odluke, što može predstavljati i važan korak u osobnom razvoju edukanta. Ovim radom predstavljamo i kratku deskriptivnu analizu metafora kojima su ispitanici opisali svoj proces izbora edukacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija