Pregled bibliografske jedinice broj: 1065959
Nasilje preko društvenih mreža
Nasilje preko društvenih mreža, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1065959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje preko društvenih mreža
(Violence and social networks)
Autori
Rakitničan, Elena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2013
Stranica
58
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
nasilje, zlostavljanje, internet, djeca, škola
(violence, abuse, internet, children, school)
Sažetak
Internet i društvene mreže sa sobom su donijeli mnoge prednosti (brža i sveobuhvatnija komunikacija, razmjena iskustava, pristup mnogim korisnim sadržajima i sl.), ali i mnoge rizike i opasnosti, među kojima se izdvaja nasilje među vršnjacima. U teorijskom dijelu ovog rada sistematizirane su spoznaje o nasilju na društvenim mrežama, te upotpunjene rezultatima empirijskog kvalitativnog istraživanja. U istraživanju je sudjelovalo 215 (47, 9% muških i 52, 1% ženskih), studenata zagrebačkih fakulteta, prosječne dobi 23 godine. Utvrđeno je da 92, 6% studenata ima Facebook profil, a na društvenim mrežama njih 60, 9% dnevno provede do 3 sata. Najveći broj ispitanika koristi društvene mreže za komunikaciju (42%) i zabavu (30, 6%). Prema samoiskazu ispitanih studenta veliki broj (90, 4%) ih nije doživio na društvenim mrežama neugodnosti, a dio njih (9, 6%) potvrđuje da su imali neugodna iskustva. Među neugodnostima oni su izdvojili otvaranje lažnih profila, maltretiranje, ucjene, neugodne poruke i neprikladne fotografija. Neovisno o osobnom iskustvu, veliki broj ispitanika (87, 4%) smatra da djeca nisu sigurna na društvenim mrežama te da bi roditelji trebali biti upoznati s ponašanjima koja djeca prakticiraju u virtualnom prostoru i mogućim posljedicama. Zaključno se skreće pozornost na potrebu ukazivanja na štetnosti i neprihvatljivosti nasilja na društvenim mrežama i svakog drugog nasilja nad djecom
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)