Pregled bibliografske jedinice broj: 1065957
Poticanje socijalne komunikacije kod poremećaja iz autističnog spektra
Poticanje socijalne komunikacije kod poremećaja iz autističnog spektra // Knjiga sažetaka / Cepanec, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2015. str. 92-92 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1065957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje socijalne komunikacije kod poremećaja iz autističnog spektra
(Promoting social communication in autism spectrum disorder)
Autori
Popčević, Klara ; Horvat, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ Cepanec, Maja - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, 2015, 92-92
ISBN
978-953-55555-1-3
Skup
5. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem - Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.09.2015. - 26.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Poremećaj iz autističnog spektra ; socijalna komunikacija ; poticanje ; znanstveno utemeljeni pristupi ; pristupi „u prodoru“
(Autism spectrum disorder ; social communication ; support ; evidence based approaches ; emerging intereventions)
Sažetak
Jedno od glavnih obilježja poremećaja iz autističnog spektra (PAS) jesu nedostatci u socijalnoj komunikaciji. Budući da ovakva odstupanja u području komunikacije zahtijevaju stručnu podršku logopeda te da se kontinuirano bilježi sve veći porast broja djece s poremećajem iz autističnog spektra, nužnom se pokazuje potreba za usavršavanjem logopeda o metodama poticanja djece s ovim poremećajem. Iz kliničke prakse Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta bit će prikazano četvero djece s poremećajem iz autističnog spektra u dobi od 4 ; 00 do 5 ; 07. Kroz primjere poticanja tijekom jednogodišnje podrške obrazložit će se strategije djelovanja na ključne nedostatke koji se povezuju s teškoćama socijalne komunikacije kod djece s PAS (odstupanja u uzajamnosti u kontaktu s drugima, smanjeno razumijevanje i dijeljenje interesa i osjećaja, oskudna imitacija, teškoće izvještavanja o vlastitim doživljajima, teškoće razumijevanja neverbalne komunikacije, nedostatak interesa za druge, neprikladna komunikacija u socijalnim situacijama). Spomenute strategije pripadaju znanstveno utemeljenim metodama poticanja ili metodama u „prodoru“, kao što su učenje socijalnih vještina, potpomognuta komunikacija, modeliranje, poticanje u prirodnoj okolini, poticanje funkcionalne jezične proizvodnje i poticanje jezičnog razumijevanja. Osim prikaza individualnog modela rada, dotaknut će se: 1) uloga obitelji u procesu poticanja, odnosno uspješnost povezivanja s roditeljima kao partnerima i njihov utjecaj na cjelokupni ishod te 2) važnost povezivanja s drugim stručnjacima koji su u kontaktu s djetetom. Strategije poticanja pokazale su se učinkovitima kod djece čiji su roditelji prihvaćali sugestije logopeda i koji su one obične, svakodnevne situacije koristili kao prilike za jačanje komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Klara Popčević
(autor)