Pregled bibliografske jedinice broj: 1065930
Crteži zlostavljane djece
Crteži zlostavljane djece, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1065930 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Crteži zlostavljane djece
(Drawings of abused children)
Autori
Knežević, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2013
Stranica
63
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
zlostavljanje, likovna terapija, crtež, dijete
(abuse, art therapy, drawing, child)
Sažetak
Cilj je ovoga rada objasniti ulogu dječjeg crteža u prepoznavanju zlostavljanja i istaknuti njihove osobitosti. Stoga se analiziraju boje i motive koji se najčešće susreću u crtežima zlostavljane djece (crtež ljudske figure, osobito zlostavljača, crtež obitelji, kuće, stabla i sl.). Uz to što crtež može ukazivati da je dijete bilo izloženo zlostavljanju, crtež može i pomoći djetetu da se umiri i da eksternalizira neugodne iskustva. No, sugerira se da se o zlostavljanju ne zaključuje na osnovi jednog crteža i upozorava na oprez u donošenju zaključaka o porukama koju djeca šalju crtežom, jer se zlostavljanje može pouzdanije utvrditi tek onda kada se tema ili motiv ponavljaju više puta na isti način. Navodi se i važnost intervjua s djetetom o nacrtanom i sugerira uključivanje drugih postupaka za otkrivanje zlostavljanja. Uloga učitelja važna je u prepoznavanju, ali i zaštititi dijete te prijavljivanju slučaja nadležnim osobama i ustanovama. Kako bi učitelji znali prepoznati žrtve zlostavljanja važno je da su educirani i senzibilizirani za to područje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb