Pregled bibliografske jedinice broj: 1065796
Multimodalni pristup u poticanju komunikacije i jezika kod djece s intelektualnim teškoćama
Multimodalni pristup u poticanju komunikacije i jezika kod djece s intelektualnim teškoćama // ATAAC konferencija
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1065796 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimodalni pristup u poticanju komunikacije i jezika kod djece s intelektualnim teškoćama
(Multimodal approach in supporting communication and language in children with intellectual disabilities)
Autori
Bohaček, Ana Marija ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Car, Željka ; Milković, Marina ; Popčević, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
ATAAC konferencija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2017. - 15.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Intelektualne teškoće, multimodalna komunikacija, potpomognuta komunikacija, manualni znakovi
(Intellectual disabilities, multimodal communication, alternative and augmentative communication, manual signs)
Sažetak
Dio kliničkih obilježja djece s općim razvojnim kašnjenjem ili intelektualnim teškoćama (IT) nerijetko su i složene komunikacijske potrebe. Problemi u komunikaciji i govornom izražavanju protežu se od nemogućnosti komunikacije putem govora ili do govorne komunikacije koja nije razumljiva široj okolini. U Hrvatskoj se i nadalje nedostatno uvode različiti oblici potpomognute komunikacije koji mogu unaprijediti interakciju djece s IT, ali i njihovo jezično razumijevanje, proizvodnju i općenito kvalitetu života cijele obitelji. U kliničkoj praksi nerijetko se susrećemo s predrasudama da će, posebice, manualni znakovi onemogućiti usvajanje govora kao i nedovoljno uvažavanje značaja grafičkih simbola odnosno komunikacijskih knjiga. U izlaganju će se prikazati nekoliko primjera djece s IT kod koje se poticanje organiziralo putem multimodalnog pristupa s ciljem usvajanja funkcionalne komunikacije i jezika. Naglasak će se staviti i na važnost integracije svih primijenjenih strategija u svakodnevno okruženje i ostvarivanje partnerskog odnosa s obitelji. Ujedno će se dati kratki presjek rada Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Klara Popčević
(autor)
Marina Milković
(autor)
Ana-Marija Bohaček
(autor)
Željka Car
(autor)
Jasmina Ivšac Pavliša
(autor)