Pregled bibliografske jedinice broj: 1065744
Kulturni identitet gluhih
Kulturni identitet gluhih // Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2017. str. 235-246 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1065744 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturni identitet gluhih
(Cultural identity of the deaf)
Autori
Möhr Nemčić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja
/ Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija - Zagreb : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2017, 235-246
ISBN
9789537963583
Skup
Međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.05.2016. - 14.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kulturni identitet, identitet gluhih osoba, kultura Gluhih
(cultural identity, identity of deaf people, Deaf culture)
Sažetak
Temeljno značenje kulturnoga identiteta jest osjećaj pripadnosti skupini odnosno zajednici koji se ostvaruje kroz kulturu i jezik. Pored jezika – najvažnijega čimbenika kulturnoga identiteta, kulturu čine zajednička povijest, uvjerenja, običaji, vrijednosti i umjetničko stvaralaštvo u određenoj zajednici. Protekla desetljeća donijela su niz stranih publikacija koja su osim na kulturu gluhih bila usmjerena na koncept i razvoj kulturnog identiteta gluhih (Glickman, 1993 ; Maxwell-McCaw i Zea, 2011). U izlaganju se daje kratak pregled dosadašnjih istraživanja i relevantnih teorijskih pristupa koji se javljaju u području ispitivanja razvoja kulturnog identiteta gluhih. Cilj izlaganja je upoznati istraživače s novijim teorijama i rezultatima koji potvrđuju postojanje četiri vrste identiteta koje gluhe osobe mogu oblikovati (čujući, marginalni, gluhi i dvokulturni), ovisno o osjećaju pripadnosti gluhoj odnosno čujućoj zajednici. Također, cilj je i upozoriti na kompleksnost ove varijable te dati smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Mohr Nemčić
(autor)