Pregled bibliografske jedinice broj: 1065738
Bimodalna logopedska intervencija za gluho dijete s kohlearnim implantatom – prikaz slučaja
Bimodalna logopedska intervencija za gluho dijete s kohlearnim implantatom – prikaz slučaja // Logopedija, 8 (2018), 2; 63-71 doi:10.31299/log.8.2.5 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1065738 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bimodalna logopedska intervencija za gluho dijete s kohlearnim implantatom – prikaz slučaja
(Bimodal logopaedical intervention for a deaf child with cochlear implant – case study)
Autori
Martinković, Zrinka ; Bonetti, Luka ; Milković, Marina
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 8
(2018), 2;
63-71
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
prirođeno oštećenje sluha ; kohlearni implantat ; habilitacija ; bilingvalni-bimodalni pristup ; rječnik ; KORALJE
(hearing impairment ; cochlear implant ; habilitation ; bilingual-bimodal approach ; vocabulary ; MacArthur-Bates Communicative Developmental Inventories)
Sažetak
Cilj ovog stručnog rada je prikaz slučaja bimodalne logopedske intervencije prirođeno gluhog dječaka s kohlearnim implantatom, radi stjecanja boljeg uvida u potencijal bilingvalnog-bimodalnog pristupa habilitaciji. Bimodalna logopedska intervencija predložena je zbog ustanovljenog oskudnog rječnika u odnosu na kronološku (4, 9 godina starosti) i slušnu (3 godine slušanja) dob dječaka. Individualna bimodalna logopedska intervencija te (ne)formalno savjetovanje roditelja organizirani su u Centru za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, dinamikom dva puta tjedno po 60 minuta, u razdoblju od veljače do lipnja 2017. godine. Učinci bimodalne logopedske intervencije analizirani su mjerenjem kvantitativnih promjena dječakovog receptivnog i ekspresivnog rječnika Komunikacijskom razvojnom ljestvicom: Riječi i geste, koju su roditelji popunili u četiri navrata. S obzirom na utvrđeno gotovo stopostotno povećanje receptivnog i ekspresivnog rječnika dječaka, rezultati ovog istraživanja u skladu su s ranijim izvještajima o pozitivnim jezičnim učincima bimodalne logopedske intervencije kod pedijatrijskih korisnika kohlearnih implantata, čiji jezični razvoj ne napreduje prema očekivanjima s obzirom na dob, dok brzina kojom je povećanje rječnika ostvareno opravdava zaključak da u domaćim uvjetima bilingvalni-bimodalni pristup posjeduje velik potencijal za jačanje jezičnih vještina prirođeno (na)gluhe djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb