Pregled bibliografske jedinice broj: 1065706
Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno - umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma
Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno - umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma, 2019., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1065706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno -
umjetničkim djelima na učinak u zadatcima
teorije uma
(Examining the Impact of Exposure to Artworks on
the Performaance on Theory of Mind Tasks)
Autori
Gudelj, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
24.09
Godina
2019
Stranica
39
Mentor
Brajčić, Marija ; Barać, Bruno
Ključne riječi
terija uma, test očiju, likovno-umjetničko djelo, metoda estetskog transfera
(theory of mind, reading the mind in eyes test, method of aesthetic transfer)
Sažetak
Razumijevanje mentalnih stanja drugih ljudi ključna je vještina kojom se koristimo svakodnevno. Teorija uma definira se kao sposobnost pripisivanja mentalnih stanja sebi i drugima (Wellman, Cross i Watson, 2001). Test očiju (Baron-Cohen, Wheelwright, Scahill, Lawson i Spong, 2001) mjerni je instrument za procjenu teorije uma. U radu su prikazani poticaji u razvoju teorije uma, a u ovom istraživanju kao poticaj korištena su likovno- umjetnička djela. Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj izloženosti likovno- umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma. Istraživanje je provedeno na uzorku od 145 učenika osnovne škole u dobi od 6 do 10 godina. Kontrolnu skupinu činili su učenici OŠ „Sućidar“ u Splitu i bilo ih je ukupno 73, a eksperimentalnu skupinu činili su učenici OŠ „Zmijavci“ i „Šute“ u Zmijavcima i bilo ih je 72. Od mjernih instrumenata korišteni su Test očiju i Upitnik o aprecijaciji likovno-umjetničkih djela. Učenici iz eksperimentalne skupine izloženi su promatranju likovno-umjetničkih djela te su zatim rješavali Test očiju, dok su učenici iz kontrolne skupine rješavali Test očiju bez prethodnog izlaganja likovno-umjetničkim djelima. Rezultati istraživanja pokazuju kako postoji statistički značajna razlika u učinku na zadatku teorije uma, odnosno eksperimentalna skupina je postigla bolji rezultat na zadatku teorije uma od kontrolne skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu