Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1065706

Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno - umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma


Gudelj, Marina
Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno - umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma, 2019., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 1065706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno - umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma
(Examining the Impact of Exposure to Artworks on the Performaance on Theory of Mind Tasks)

Autori
Gudelj, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
24.09

Godina
2019

Stranica
39

Mentor
Brajčić, Marija ; Barać, Bruno

Ključne riječi
terija uma, test očiju, likovno-umjetničko djelo, metoda estetskog transfera
(theory of mind, reading the mind in eyes test, method of aesthetic transfer)

Sažetak
Razumijevanje mentalnih stanja drugih ljudi ključna je vještina kojom se koristimo svakodnevno. Teorija uma definira se kao sposobnost pripisivanja mentalnih stanja sebi i drugima (Wellman, Cross i Watson, 2001). Test očiju (Baron-Cohen, Wheelwright, Scahill, Lawson i Spong, 2001) mjerni je instrument za procjenu teorije uma. U radu su prikazani poticaji u razvoju teorije uma, a u ovom istraživanju kao poticaj korištena su likovno- umjetnička djela. Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj izloženosti likovno- umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma. Istraživanje je provedeno na uzorku od 145 učenika osnovne škole u dobi od 6 do 10 godina. Kontrolnu skupinu činili su učenici OŠ „Sućidar“ u Splitu i bilo ih je ukupno 73, a eksperimentalnu skupinu činili su učenici OŠ „Zmijavci“ i „Šute“ u Zmijavcima i bilo ih je 72. Od mjernih instrumenata korišteni su Test očiju i Upitnik o aprecijaciji likovno-umjetničkih djela. Učenici iz eksperimentalne skupine izloženi su promatranju likovno-umjetničkih djela te su zatim rješavali Test očiju, dok su učenici iz kontrolne skupine rješavali Test očiju bez prethodnog izlaganja likovno-umjetničkim djelima. Rezultati istraživanja pokazuju kako postoji statistički značajna razlika u učinku na zadatku teorije uma, odnosno eksperimentalna skupina je postigla bolji rezultat na zadatku teorije uma od kontrolne skupine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Marija Brajčić (mentor)

Avatar Url Bruno Barać (autor)

Avatar Url Marina Gudelj (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gudelj, Marina
Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno - umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma, 2019., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split
Gudelj, M. (2019) 'Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno - umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma', diplomski rad, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gudelj, Marina}, year = {2019}, pages = {39}, keywords = {terija uma, test o\v{c}iju, likovno-umjetni\v{c}ko djelo, metoda estetskog transfera}, title = {Ispitivanje utjecaja izlo\v{z}enosti likovno - umjetni\v{c}kim djelima na u\v{c}inak u zadatcima teorije uma}, keyword = {terija uma, test o\v{c}iju, likovno-umjetni\v{c}ko djelo, metoda estetskog transfera}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gudelj, Marina}, year = {2019}, pages = {39}, keywords = {theory of mind, reading the mind in eyes test, method of aesthetic transfer}, title = {Examining the Impact of Exposure to Artworks on the Performaance on Theory of Mind Tasks}, keyword = {theory of mind, reading the mind in eyes test, method of aesthetic transfer}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font