Pregled bibliografske jedinice broj: 1065694
Primjena biblioterapije kod djece s malignim oboljenjem
Primjena biblioterapije kod djece s malignim oboljenjem, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1065694 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena biblioterapije kod djece s malignim
oboljenjem
(The implementation of bibliotherapy in children
with malignant disease)
Autori
Perić, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2019
Stranica
54
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
biblioterapija, djeca s malignim oboljenjem, Aquatest, BASIC Ph, analiza crteža
(bibliotherapy, cancer, Aquatest, BASIC Ph, drawing analysis)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati provedenog kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja na temu primjene biblioterapije kod djece s malignim oboljenjem. Biblioterapija je svaka uporaba književnih djela u terapeutske svrhe, kako bi potaknula kreativnost i emocionalni izražaj, ublažila emocionalne teškoće i pomogla pri suočavanju sa stresnim i traumatičnim događajima. Cilj istraživanja je primijeniti biblioterapiju kod hospitalizirane djece s malignim oboljenjem, kao sredstvo koje pozitivno djeluje na njihovo psiho-emocionalno stanje te pomaže u suočavanju sa stresom i pri uklanjanju svakodnevnih teškoća s kojima se susreću. Sudionici ovog istraživanja su četvero djece s malignim oboljenjem smješteno na odjelu Zavoda za Dječju onkologiju i hematologiju „dr. Mladen Ćepulić“. Istraživanje se provodilo na Odjelu za solidne tumore, u vremenskom razdoblju od sedam tjedana. Korišteni instrumenti procjene su: Aquatest (za varijablu samoprocjena doživljaja sebe), BASIC Ph (za varijablu način suočavanja sa stresom) i analiza dječjeg crteža. U jednoj studiji slučaja korištena je i metoda intervjua. Dobiveni rezultati su obrađeni kvantitativno i kvalitativno. Rezultati Aquatesta su prikazani kvantitativnom deskriptivom analizom. Intervju je kvalitativno obrađen kroz tematsku analizu podataka, a BASIC Ph kroz analizu sadržaja projekcijske priče. Zatim, analiza crteža prikazana je kvalitativnom interpretacijom, kroz analizu sadržaja s emocionalnog i razvojnog aspekta. Rezultati Aquatesta pokazuju da sudionici pokazuju promjene u samoprocjeni psiho-emocionalnih iskustava prije i nakon biblioterapijske seanse. Naime, sudionici su gotovo u svakom slučaju nakon seanse procijenili da se bolje osjećaju nego prije provedene seanse te su pozitivne promjene u doživljaju sebe izrazili višim rezultatom na Aquatestu. Na temelju dobivenih rezultata, zaključeno je da biblioterapija pozitivno djeluje na psiho-emocionalno stanje ispitane djece s malignim oboljenjem. Također, može pomoći u uklanjanju svakodnevnih teškoća s kojima se susreću. Terapijska priča može odvesti čitatelja u beskrajan svijet mašte, u kojem je sve moguće. Ona je izvrsno sredstvo za prevladavanje dosade u bolnici i inspiracija za vlastito kreativno stvaranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(mentor)