Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1065688

Likovni medij kao metoda procjene kod djece s teškoćama u razvoju


Bulić, Andrea
Likovni medij kao metoda procjene kod djece s teškoćama u razvoju, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1065688 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Likovni medij kao metoda procjene kod djece s teškoćama u razvoju
(Visual arts as a method of assessment in children with disabilities)

Autori
Bulić, Andrea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
23.09

Godina
2019

Stranica
55

Mentor
Miholić, Damir

Ključne riječi
procjena djetetovog crteža, djeca s teškoćama, procjena intelektualnog razvoja, procjena vizuo-motoričkog razvoja, procjena osobina ličnosti, Goodenough test, Bender- Geštlat test
(assessment of children's drawings, children with disabilities, assessment of intellectual development, assessment of visual-motor development, assessment of personality traits, Goodenough test, Bender-Gestalt test)

Sažetak
Razvojem dječje psihologije, krajem 19. i početkom 20. stoljeća razvija se interes za procjenu djetetovog crteža. Kroz crtež, različitim linijama, oblicima, simbolima i bojama dijete izražava svoj unutrašnji svijet. Velik broj stručnjaka smatra da su dječji crteži zbog svoje spontanosti i prirodnosti, valjan prikaz njegovih unutarnjih stanja i psiholoških karakteristika. U kontekstu procjene, dječji crteži se najčešće koriste kao indikatori intelektualnog razvoja te opće emocionalne prilagođenosti djeteta, a uglavnom se temelje na crtežima ljudske figure, osobito ako je sposobnost verbalne komunikacije smanjena. Kroz crtež se također procjenjuje ličnost, motorička zrelost, koordinacija pokreta i snalaženje u prostoru. Tema ovog diplomskog rada razrađena je na nekoliko temeljnih tematskih područja. U prvom dijelu govori se o likovnosti te što ona predstavlja za dijete ; prvenstveno igru, oblik komunikacije, komunikacije koja je ponekad ispred riječi, a u suštini je odraz djetetova razvoja. Zatim slijedi dio o djeci s teškoćama u razvoju, ističe se važnost ranog prepoznavanja, važnost procjene te rane intervencije koja prema istraživanjima nažalost u velikom broju ne obuhvaća veliki broj djece s teškoćama u razvoju, a jako je važna zbog intenzivnog razvoja i najveće mogućnosti rehabilitacije u najranijoj dobi. Treći dio je posvećen razumijevanju povezanosti likovnosti kroz sve razvojne domene ; motorički razvoj, kognitivni razvoj te socio-emocionalni razvoj. U četvrtom dijelu su predstavljene razvojne faze dječjeg crteža. Sve navedeno je zapravo uvod u bolje razumijevanje glavnog dijela, u kojem se konkretno govori o dijagnostici putem crteža ; procjeni intelektualnog razvoja, procjeni vizuo-motoričkog funkcioniranja te procjeni osobina ličnosti i emocionalne prilagođenosti, kroz različite testove, a najprimjenjivaniji u praksi su Goodenough test te Bender - Geštlat test. Raznim istraživanjima provjeravale su se metrijske karakteristike spomenutih testova, a i vjerodostojnost procjena kod različitih teškoća u razvoju poput usporenog intelektualnog razvoja, ADHD-a, autizma ili specifičnih teškoća u učenju. Procjena putem crteža, putem testova ili uviđanjem odstupanja od razvojne razine može pružiti dobar izvor informacija stručnjacima te usmjeriti ka detaljnijoj procjeni i potrebnoj daljnjoj intervenciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Damir Miholić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bulić, Andrea
Likovni medij kao metoda procjene kod djece s teškoćama u razvoju, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Bulić, A. (2019) 'Likovni medij kao metoda procjene kod djece s teškoćama u razvoju', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Buli\'{c}, Andrea}, year = {2019}, pages = {55}, keywords = {procjena djetetovog crte\v{z}a, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, procjena intelektualnog razvoja, procjena vizuo-motori\v{c}kog razvoja, procjena osobina li\v{c}nosti, Goodenough test, Bender- Ge\v{s}tlat test}, title = {Likovni medij kao metoda procjene kod djece s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {procjena djetetovog crte\v{z}a, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, procjena intelektualnog razvoja, procjena vizuo-motori\v{c}kog razvoja, procjena osobina li\v{c}nosti, Goodenough test, Bender- Ge\v{s}tlat test}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Buli\'{c}, Andrea}, year = {2019}, pages = {55}, keywords = {assessment of children's drawings, children with disabilities, assessment of intellectual development, assessment of visual-motor development, assessment of personality traits, Goodenough test, Bender-Gestalt test}, title = {Visual arts as a method of assessment in children with disabilities}, keyword = {assessment of children's drawings, children with disabilities, assessment of intellectual development, assessment of visual-motor development, assessment of personality traits, Goodenough test, Bender-Gestalt test}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font