Pregled bibliografske jedinice broj: 1065681
Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata
Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (2019), 1; 26-39 doi:10.31299/hrri.55.1.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1065681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i
emocionalne kompetentnosti kod adolescenata
(Relationship between mindfulness and emotional
competence in adolescents)
Autori
Mihić, Josipa
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 55
(2019), 1;
26-39
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
usredotočena svjesnost ; emocionalna kompetentnost ; adolescenti
(mindfulness ; emotional competence ; adolescents)
Sažetak
Tijekom posljednjih desetak godina u svijetu se intenzivno kreiraju, provode i istražuju programi namijenjeni adolescentima, temeljeni na tehnikama usredotočene svjesnosti (mindfulness), te studije ukazuju na njihov potencijal u prevenciji raznih problema u ponašanju i promociji mentalnog zdravlja. U svrhu boljeg razumijevanja mehanizma njihova djelovanja pojavio se interes za istraživanja koja istražuju odnos dispozicijske usredotočene svjesnosti i emocionalne inteligencije kod pojedinca. Ciljevi istraživanja prikazanog u ovom radu bili su ispitati povezanost različitih dimenzija usredotočene svjesnosti (opažanje, opisivanje, svjesno postupanje, neprosuđivanje i nereaktivnost) i emocionalne kompetentnosti te istražiti relativan doprinos pojedinih dimenzija u objašnjenju emocionalne kompetentnosti kod adolescenata. Istraživanje je provedeno na uzorku od 220 učenika (65.9% muškog spola) srednjih škola Grada Zagreba, prosječne životne dobi od 16 godina. U svrhu ostvarivanja ciljeva istraživanja primijenjen je Petofacetni upitnik usredotočene svjesnosti (Baer i sur., 2006) te Upitnik emocionalne kompetentnosti UEK-15 (Takšić, 1998). Provedene analize ukazale su na prisutnost značajnih korelacija između pojedinih dimenzija usredotočene svjesnosti (opisivanje, nereaktivnost, svjesno postupanje i opažanje) te emocionalne kompetentnosti kod adolescenata. Provedena hijerarhijska regresijska analiza pokazala je kako pojedine dimenzije usredotočene svjesnosti (opisivanje, svjesno postupanje i opažanje) imaju značajan doprinos u objašnjenju emocionalne kompetentnosti kod adolescenata. Rezultati ovog istraživanja mogu pridonijeti kvaliteti kreiranja programa razvoja emocionalnih kompetencija kod adolescenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Josipa Mihić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus