Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1065681

Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata


Mihić, Josipa
Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (2019), 1; 26-39 doi:10.31299/hrri.55.1.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1065681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata
(Relationship between mindfulness and emotional competence in adolescents)

Autori
Mihić, Josipa

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 55 (2019), 1; 26-39

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
usredotočena svjesnost ; emocionalna kompetentnost ; adolescenti
(mindfulness ; emotional competence ; adolescents)

Sažetak
Tijekom posljednjih desetak godina u svijetu se intenzivno kreiraju, provode i istražuju programi namijenjeni adolescentima, temeljeni na tehnikama usredotočene svjesnosti (mindfulness), te studije ukazuju na njihov potencijal u prevenciji raznih problema u ponašanju i promociji mentalnog zdravlja. U svrhu boljeg razumijevanja mehanizma njihova djelovanja pojavio se interes za istraživanja koja istražuju odnos dispozicijske usredotočene svjesnosti i emocionalne inteligencije kod pojedinca. Ciljevi istraživanja prikazanog u ovom radu bili su ispitati povezanost različitih dimenzija usredotočene svjesnosti (opažanje, opisivanje, svjesno postupanje, neprosuđivanje i nereaktivnost) i emocionalne kompetentnosti te istražiti relativan doprinos pojedinih dimenzija u objašnjenju emocionalne kompetentnosti kod adolescenata. Istraživanje je provedeno na uzorku od 220 učenika (65.9% muškog spola) srednjih škola Grada Zagreba, prosječne životne dobi od 16 godina. U svrhu ostvarivanja ciljeva istraživanja primijenjen je Petofacetni upitnik usredotočene svjesnosti (Baer i sur., 2006) te Upitnik emocionalne kompetentnosti UEK-15 (Takšić, 1998). Provedene analize ukazale su na prisutnost značajnih korelacija između pojedinih dimenzija usredotočene svjesnosti (opisivanje, nereaktivnost, svjesno postupanje i opažanje) te emocionalne kompetentnosti kod adolescenata. Provedena hijerarhijska regresijska analiza pokazala je kako pojedine dimenzije usredotočene svjesnosti (opisivanje, svjesno postupanje i opažanje) imaju značajan doprinos u objašnjenju emocionalne kompetentnosti kod adolescenata. Rezultati ovog istraživanja mogu pridonijeti kvaliteti kreiranja programa razvoja emocionalnih kompetencija kod adolescenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josipa Mihić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mihić, Josipa
Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (2019), 1; 26-39 doi:10.31299/hrri.55.1.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Mihić, J. (2019) Odnos usredotočene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (1), 26-39 doi:10.31299/hrri.55.1.3.
@article{article, author = {Mihi\'{c}, Josipa}, year = {2019}, pages = {26-39}, DOI = {10.31299/hrri.55.1.3}, keywords = {usredoto\v{c}ena svjesnost, emocionalna kompetentnost, adolescenti}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.31299/hrri.55.1.3}, volume = {55}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Odnos usredoto\v{c}ene svjesnosti (mindfulness) i emocionalne kompetentnosti kod adolescenata}, keyword = {usredoto\v{c}ena svjesnost, emocionalna kompetentnost, adolescenti} }
@article{article, author = {Mihi\'{c}, Josipa}, year = {2019}, pages = {26-39}, DOI = {10.31299/hrri.55.1.3}, keywords = {mindfulness, emotional competence, adolescents}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.31299/hrri.55.1.3}, volume = {55}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Relationship between mindfulness and emotional competence in adolescents}, keyword = {mindfulness, emotional competence, adolescents} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font