Pregled bibliografske jedinice broj: 1065680
Evaluacija programa aktivnog suočavanja s ispitnim stresom studenata
Evaluacija programa aktivnog suočavanja s ispitnim stresom studenata, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1065680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija programa aktivnog suočavanja s ispitnim
stresom studenata
(Evaluation of the program for student's active
coping with exam stress)
Autori
Šimunković, Franka-Angela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.06
Godina
2019
Stranica
97
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
stres, ispitna anksioznost, studenti, tehnike opuštanja, vizualizacija, Mindfulness
(stress, test anxiety, students, relaxation techniques, visualization, Mindfulness)
Sažetak
Kod studentske populacije čest izvor psihosocijalnog stresa upravo su akademske aktivnosti i obaveze, a istraživanja potvrđuju da je jedan od značajnijih izvora upravo ispit, o kojemu se u literaturi često govori kao ispitnoj anksioznosti. Iako je, s ciljem smanjenja pojavnosti ispitne anksioznosti, potrebno utjecati na mnogobrojne faktore u životu osobe, gotovo je nemoguće u potpunosti spriječiti njezinu pojavnost. Upravo iz tog razloga, ovaj diplomski rad usmjeren je na ispitivanje učinkovitosti primjene tehnika opuštanja, kreativne vizualizacije i elementa Mindfulness metode na smanjenje stresa, odnosno ispitne anksioznosti kod studenata tijekom perioda polaganja ispita. U tom kontekstu postavljena je i polazna hipoteza istraživanja prema kojoj postoji povezanost primjene tehnika opuštanja, kreativne vizualizacije i elementa Mindfulness metode i razine ispitnog stresa (anksioznosti) kod studenata tijekom perioda polaganja ispita. U istraživanju je sudjelovalo 67 studenta 1. godine preddiplomskog studija na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, koji su pohađali kolegij Kreativna terapija I tijekom drugog semestra, no u finalnom ispitivanju sudjelovalo je samo 8 studenata. Kao instrumenti procjene korišteni su: a) u inicijalnoj i finalnoj točki istraživanja - Upitnik ispitne anksioznosti (Test Anxiety Inventory, TAI, Spielberger i sur.) i Skala odnosa prema stresu (Distress Tolerance Scale, Simons i Gaher) ; b) u finalnoj točki istraživanja – Anketa – Evaluacija programa aktivnog suočavanja sa stresom kod studenata (oblikovana za potrebe ovog istraživanja). Za analizu podataka korištena je deskriptivna statistika te Wilcoxonov test sume rangova, a rezultati su prikazani tablično i grafički. U obradi podataka izračunat je ukupan intenzitet doživljavanja ispitne anksioznosti među studentima, kao i rezultat na subskalama emocionalnosti i zabrinutosti te u samoprocjeni odnosa prema stresu. Rezultati pokazuju da čak 23% ispitanika učestalo doživljava negativne osjećaje vezane uz ispitnu situaciju te da se isti u određenoj mjeri mijenjaju nakon uključivanja osobe u Program aktivnog suočavanja sa stresom. Usporedbom inicijalnih i finalnih rezultata dobivenih na Skali odnosa prema stresu, primijetile su se tek neznatne razlike, i to u vidu pozitivnih promjena na svim varijablama, a finalni rezultati su u korelaciji s rezultatima dobivenim na Upitniku ispitne anksioznosti. Statistički značajne promjene izračunate Wilcoxonovim testom sume rangova registrirane su samo na varijabli RAUZVIS.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(mentor)