Pregled bibliografske jedinice broj: 1065673
Odnos glazbenih preferencija srednjoškolaca, glazbenog obrazovanja i sociodemografskih varijabli
Odnos glazbenih preferencija srednjoškolaca, glazbenog obrazovanja i sociodemografskih varijabli // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 33-58 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1065673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos glazbenih preferencija srednjoškolaca,
glazbenog obrazovanja i sociodemografskih
varijabli
(The Relationship between the Musical
Preferences of Secondary School Students, Music
Education, and Socio-demographic Variables)
Autori
Škojo, Tihana
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26
(2019), 2;
33-58
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbene preferencije adolescenata, glazbena poduka, umjetnička glazba, popularna glazba, glazbe svijeta
(adolescent musical preferences, music instruction, artistic music, popular music, world music)
Sažetak
Brojni čimbenici koji utječu na oblikovanje glazbenih preferencija srednjoškolaca upućuju na zahtjevnu ulogu glazbenih pedagoga. Njihov je zadatak da kompetentnim i kreativnim glazbenim poučavanjem navedu učenike da s emocionalno konotacijskog pristupa započnu primjenjivati sintaktičku strategiju slušanja, s razvijenim analitičkim muzikološkim procesima, te postupno razviju glazbeni ukus s kvalitetnim estetskim sustavom vrijednosti. Istražujući odnos sociodemografskih varijabli i glazbenih preferencija učenika prvih i četvrtih razreda gimnazije i strukovne srednje škole potvrđene su razlike u poznavanju i preferencijama utvrđenih glazbenih stilova s obzirom na spol, vrstu škole, dob i školski uspjeh. Kroz dobivene rezultate istraživanja aktualizirana je potreba za uvrštavanjem glazbene poduke u strukovnim školama, obrazovnim institucijama u kojima takvi sadržaji nisu zastupljeni, ali i potreba za programskim proširenjima kako bi mladi u svojoj formativnoj fazi uz izgradnju pozitivnog odnosa prema umjetničkoj glazbi razvijali i otvorenost te toleranciju prema različitim kulturama i supkulturnim fenomenima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus