Pregled bibliografske jedinice broj: 1065665
Doprinos glazbenih aktivnosti socijalnim interakcijama kod učenika s poremećajem iz spektra autizma u inkluzivnom razredu
Doprinos glazbenih aktivnosti socijalnim interakcijama kod učenika s poremećajem iz spektra autizma u inkluzivnom razredu, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1065665 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos glazbenih aktivnosti socijalnim
interakcijama kod učenika s poremećajem iz
spektra autizma u inkluzivnom razredu
(The contribution of musical activities to social
interactions in pupil with a disorder of the autism
spectrum in the inclusive class)
Autori
Papić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2018
Stranica
77
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
inkluzija, poremećaj iz spektra autizma, socijalne interakcije, glazbene aktivnosti
(inclusion, autism spectrum disorders, social interactions, musical activities)
Sažetak
Uključivanje djece s razvojnim teškoćama u sustav redovnog školovanja trebala bi biti osnova obrazovne inkluzije. U djecu s teškoćama u razvoju ubrajaju se i djeca s poremećajem iz spektra autizma. Pri provedbi iste, zadaća svake odgojno-obrazovne institucije je uvažiti te prihvatiti različitosti među učenicima, kako bi socijalne interakcije u inkluzivnom razredu bile poticaj u procesu učenja i poučavanja, a ne ‘’kamen spoticanja’’ za učenike s razvojnim teškoćama. Ovi učenici često imaju teškoće u socijalnim interakcijama s ostatkom razreda, em zbog obilježja samog poremećaja, em zbog stereotipa i predrasuda koje prema njima ima ostatak razreda zbog nedovoljne informiranosti i manjka razumijevanja same prirode ovog poremećaja, što je najčešće uzrok izolaciji, niskom samopouzdanju, niskoj razini inicijative u socijalnim interakcijama te je, također, uzrok slaboj kvaliteti održavanja iste. Istraživanja o doprinosu glazbenih aktivnosti na samopouzdanje, sliku o sebi, socijalne vještine i interakcije kod ove populacije izvještavaju o pozitivnim ishodima te upućuju na prednost primjene elemenata muzikoterapije kod učenika s poremećajem iz spektra autizma, odnosno određenih glazbenih aktivnosti, kao što su pjevanje i sviranje udaračkih i žičanih instrumenata. Cilj ovog rada bio je dokazati učinkovitost glazbenih radionica u navedenim problemskim područjima kod jednog učenika u 6. razredu s visokofunkcionalnim autizmom iz skupine poremećaja, iz perspektive samog učenika, što je ispitano intervjuem i anketnim upitnikom o radionicama, te iz perspektive ostalih učenika iz razreda, što je ispitano samo upitnikom o radionicama. Također je provedena inicijalna procjena prihvaćenosti i prijateljstva ovog učenika putem dijagrama Krugova prijatelja, a na kraju posljednje radionice i finalna procjena istog dijagrama, u svrhu provjere i potvrde pozitivnog pomaka kroz provedene glazbene radionice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(mentor)