Pregled bibliografske jedinice broj: 1065650
Dramski pristup u poticanju socijalne kompetencije kod učenika s cerebralnom paralizom
Dramski pristup u poticanju socijalne kompetencije kod učenika s cerebralnom paralizom, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1065650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dramski pristup u poticanju socijalne kompetencije
kod učenika s cerebralnom paralizom
(Drama approach in encouraging social competences
in students with cerebral palsy)
Autori
Rorić, Ana Maria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2018
Stranica
43
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
cerebralna paraliza, socijalne kompetencije, dramski pristup
(cerebral palsy, social competences, drama approach)
Sažetak
Socijalna kompetencija može se definirati kao odnos prema sebi i svojim osjećajima te odnos prema drugima, njihovim osjećajima i potrebama. Smatra se da je dijete socijalno kompetentno ukoliko je usvojilo prosocijalna ponašanja (npr. dijeljenje, pomaganje, suradnja…) i određene vještine koje mu omogućavaju razumijevanje svoje okoline i snalaženje u svakodnevnim situacijama te uspješno postizanje osobnih ciljeva. Ukoliko ima usvojena ta ponašanja, u odnosima s vršnjacima i odraslima dijete je emocionalno osjetljivije i pokazuje pozitivnije oblike ponašanja nego što to čini manje kompetentno dijete. Sposobnost kontrole egocentričnog, impulzivnog i neprimjerenog ponašanja također je odraz usvojenih socijalnih vještina. Ponekad se djeca teško nose s neugodnim emocijama kao što su strah, ljutnja i frustracija što im može otežavati stjecanje socijalnih vještina pa je sastavni dio unaprjeđivanja socijalne kompetencije djeteta pomoći mu kvalitetno regulirati svoje emocije. Djeca s teškoćama u razvoju mogu imati teškoće u usvajanju tih ponašanja i kontroliranja svojih emocija. Temeljno polazište u dramskom radu sa djecom s teškoćama u razvoju je pružiti mogućnost svakom djetetu da maksimalno razvije svoju osobnost u fizičkom, psihičkom i socijalnom aspektu unatoč poteškoćama kojima je zahvaćeno. Pri tom je nužno uvažavati sve specifičnosti zdravstvenog, fizičkog i psihološkog stanja djeteta u trenutku provođenja pojedinih dramskih aktivnosti te pronaći pravu mjeru u postavljanju zadataka i zahtjeva pred svakog pojedinca (Janković i sur.2000). U ovom radu osvrnut ćemo se na utjecaj dramskog pristupa kod učenika s cerebralnom paralizom i prikazati projekte i istraživanja vezana uz ovu temu te krajnje rezultate i prikazati rezultate kvalitativnog istraživanja koje je provedeno u osnovnoj školi centra za obrazovanje i odgoj "Goljak".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(mentor)