Pregled bibliografske jedinice broj: 1065642
Društveno odgovorno poslovanje u kontekstu ponašanja potrošača pri kupnji prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj
Društveno odgovorno poslovanje u kontekstu ponašanja potrošača pri kupnji prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj // Socijalna ekologija, Vol. 29 No. 1, 2020. (2020), 27-47 doi:10.17234/SocEkol.29.1.2 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1065642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveno odgovorno poslovanje u kontekstu
ponašanja potrošača pri kupnji prehrambenih
proizvoda u Republici Hrvatskoj
(Consumers’ perception of corporate social
responsibility in food retailing in the
Republic of Croatia)
Autori
Zlatar-Vulić, Romana
Izvornik
Socijalna ekologija (1330-0113) Vol. 29 No. 1, 2020.
(2020);
27-47
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
poduzeće, društveno odgovorno poslovanje, poslovna strategija, održivi razvoj
(corporation, corporate social responsibility, business strategy, sustainable development)
Sažetak
Suvremeno poslovanje pred poduzeća postavlja brojne izazove pri ostvarenju definiranih ciljeva uspješnih poslovnih rezultata, poštujući temeljne društvene i moralne vrijednosti te vodeći brigu o dobrobiti zajednice. Sve veći broj poduzeća, shvaća da je u poslovnu strategiju potrebno ugraditi brigu o društvu i životnoj sredini, što je svojevrsno ulaganje u konkurentsku prednost i postizanje efikasnog poslovanja poduzeća s ciljem poboljšanja dobrobiti društva u cjelini. Uspješna i ugledna poduzeća svoje poslovanje više ne temelje isključivo na stjecanju maksimalne dobiti već u strategije poslovanja uključuju primjenu principa društveno odgovornog poslovanja (DOP) na dobrovoljnoj osnovi u namjeri usklađivanja poslovanja s potrebama društva te stvaranja visokih standarda života za interesno utjecajne skupine (dionike) izvan i unutar poduzeća. Cilj ovoga rada bio je utvrditi postoji li statistički značajna povezanost između spola, dobi i stručne spreme u odnosu na informiranost ispitanika o pojmu DOP-a te utječu li informacije vezane uz provođenje DOP-a poduzeća prehrambenih proizvoda na odluku ispitanika o kupnji njihovih proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da ne postoji statistički značajna povezanost između spola i dobi s jedne te upoznatosti ispitanika s DOP-om s druge strane. Međutim, utvrđeno je da ona postoji između stručne spreme i upoznatosti ispitanika s pojmom DOP-a (manja je kod ispitanika s nižom stručnom spremom). Istraživanje pokazuje i da ne postoji statistički značajna razlika između dobi i stručne spreme ispitanika u odnosu na zanimanje potrošača za DOP prehrambenih poduzeća, ali postoji s obzirom na njihov spol (veće je kod muškaraca). Također je utvrđeno da je kvaliteta odlučujući faktor u procesu odabira i kupnje prehrambenih proizvoda, ali ne postoji statistički značajna razlika između spola, dobi i stručne spreme ispitanika po tom pitanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus