Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1065331

Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola


Miletić, Josip
Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola // Visnyk of the Lviv University, 69 (2018), 284-302 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1065331 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola
(GENERAL LITERACY OF THE ECONOMIC, ADMINISTRATIVE AND COMMERCE HIGH SCHOOL STUDENTS)

Autori
Miletić, Josip

Izvornik
Visnyk of the Lviv University (0130-528X) 69 (2018); 284-302

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
hrvatski jezik, opća pismenost, područje ekonomije, trgovine i poslovne administracije
(Croatian language, general literacy, economic, administrative and commercia field)

Sažetak
U radu se donose rezultati terenskoga istraživanja provedenoga s ciljem određivanja razine opće pismenosti učenika srednjih škola iz područja ekonomije, trgovine i poslovne administracije u Republici Hrvatskoj. U istraživanje je uključeno devetnaest razreda (razrednih odjela), odnosno 494 učenika Ekonomske i birotehničke škole u Zadru. Za svaki su stručni smjer u četverogodišnjim strukovnim školama (ekonomist, poslovni tajnik, upravni referent, komercijalist) bila uključena četiri razreda, od prve do četvrte godine, a tri razreda za smjer prodavač, od prve do treće godine. Statističkom analizom varijance utvrđivano je postoji li statistički značajna razlika u postignutim rezultatima na testu između učenika s obzirom na zanimanje za koje se školuju te razred koji pohađaju. Usporedba je pokazala očekivanu razlika ostvarenih rezultata između četverogodišnjih smjerova i trogodišnjega trgovačkog smjera, koje je ostvarilo slabije rezultate na testu. Istraživanje nije pokazalo bitan napredak opće pismenosti učenika koji su prešli u viši razred, odnosno u viši obrazovni stupanj. Usporedba je također pokazala statistički značajnu razlika u rezultatima koje su učenici postigli na testu opće pismenosti s obzirom na zanimanje za koje se školuju. Učenici komercijalističkoga smjera redovito ostvaruju najslabije rezultate među učenicima četverogodišnjih strukovnih škola, dok je analiza opisa poslova i radnih zadataka pokazala da je upravo tom smjeru najviše potreban hrvatski jezik u svakodnevnim poslovima. Na temelju rezultata istraživanja predlažu se izmjene programa Hrvatskoga jezika za učenike srednjih škola iz sektora ekonomije, trgovine i poslovne administracije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Josip Miletić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Miletić, Josip
Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola // Visnyk of the Lviv University, 69 (2018), 284-302 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Miletić, J. (2018) Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola. Visnyk of the Lviv University, 69, 284-302.
@article{article, author = {Mileti\'{c}, Josip}, year = {2018}, pages = {284-302}, keywords = {hrvatski jezik, op\'{c}a pismenost, podru\v{c}je ekonomije, trgovine i poslovne administracije}, journal = {Visnyk of the Lviv University}, volume = {69}, issn = {0130-528X}, title = {Op\'{c}a pismenost u\v{c}enika srednjih ekonomskih, upravnih i trgova\v{c}kih \v{s}kola}, keyword = {hrvatski jezik, op\'{c}a pismenost, podru\v{c}je ekonomije, trgovine i poslovne administracije} }
@article{article, author = {Mileti\'{c}, Josip}, year = {2018}, pages = {284-302}, keywords = {Croatian language, general literacy, economic, administrative and commercia field}, journal = {Visnyk of the Lviv University}, volume = {69}, issn = {0130-528X}, title = {GENERAL LITERACY OF THE ECONOMIC, ADMINISTRATIVE AND COMMERCE HIGH SCHOOL STUDENTS}, keyword = {Croatian language, general literacy, economic, administrative and commercia field} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font