Pregled bibliografske jedinice broj: 1065331
Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola
Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola // Visnyk of the Lviv University, 69 (2018), 284-302 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1065331 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola
(GENERAL LITERACY OF THE ECONOMIC, ADMINISTRATIVE AND COMMERCE HIGH SCHOOL STUDENTS)
Autori
Miletić, Josip
Izvornik
Visnyk of the Lviv University (0130-528X) 69
(2018);
284-302
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
hrvatski jezik, opća pismenost, područje ekonomije, trgovine i poslovne administracije
(Croatian language, general literacy, economic, administrative and commercia field)
Sažetak
U radu se donose rezultati terenskoga istraživanja provedenoga s ciljem određivanja razine opće pismenosti učenika srednjih škola iz područja ekonomije, trgovine i poslovne administracije u Republici Hrvatskoj. U istraživanje je uključeno devetnaest razreda (razrednih odjela), odnosno 494 učenika Ekonomske i birotehničke škole u Zadru. Za svaki su stručni smjer u četverogodišnjim strukovnim školama (ekonomist, poslovni tajnik, upravni referent, komercijalist) bila uključena četiri razreda, od prve do četvrte godine, a tri razreda za smjer prodavač, od prve do treće godine. Statističkom analizom varijance utvrđivano je postoji li statistički značajna razlika u postignutim rezultatima na testu između učenika s obzirom na zanimanje za koje se školuju te razred koji pohađaju. Usporedba je pokazala očekivanu razlika ostvarenih rezultata između četverogodišnjih smjerova i trogodišnjega trgovačkog smjera, koje je ostvarilo slabije rezultate na testu. Istraživanje nije pokazalo bitan napredak opće pismenosti učenika koji su prešli u viši razred, odnosno u viši obrazovni stupanj. Usporedba je također pokazala statistički značajnu razlika u rezultatima koje su učenici postigli na testu opće pismenosti s obzirom na zanimanje za koje se školuju. Učenici komercijalističkoga smjera redovito ostvaruju najslabije rezultate među učenicima četverogodišnjih strukovnih škola, dok je analiza opisa poslova i radnih zadataka pokazala da je upravo tom smjeru najviše potreban hrvatski jezik u svakodnevnim poslovima. Na temelju rezultata istraživanja predlažu se izmjene programa Hrvatskoga jezika za učenike srednjih škola iz sektora ekonomije, trgovine i poslovne administracije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija