Pregled bibliografske jedinice broj: 1065327
Nastava glazbe u hrvatskim općeobrazovnim srednjim školama
Nastava glazbe u hrvatskim općeobrazovnim srednjim školama // Metodički ogledi, 24 (2018), 1; 31-72 doi:10.21464/mo45.124.3172 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1065327 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava glazbe u hrvatskim općeobrazovnim srednjim školama
Autori
Senjan, Ivana
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 24
(2018), 1;
31-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
estetski odgoj ; glazbena kultura ; Glazbena umjetnost ; glazbeni ukus ; modeli poučavanja glazbe
Sažetak
Pedagoške reforme u Hrvatskoj i svijetu posljednjih dvadesetak godina ukazale su na potrebu za usklađivanjem obrazovnoga sustava sa suvremenim obrazovnim potrebama i izazovima stavljajući učenika u središte nastavnoga procesa. Unatoč sugestijama brojnih glazbenih pedagoga u smjeru unaprijeđivanja i mijenjanja postojećih pristupa u nastavi, nastava se glazbe na srednjoškolskoj razini u Hrvatskoj još od školske godine 1954./1955. odvija po istom dijakronijskom modelu koji se temelji na kronološkoj obradi povijesti glazbe, što dovodi do sraza između tradicionalno koncipiranoga nastavnog modela i suvremenih obrazovnih nastojanja. Ovaj rad ističe važnost nastave glazbe za estetski odgoj i razvoj glazbene kulture učenika, objedinjuje opća obilježja nastavnog predmeta Glazbena umjetnost te prikazuje njegovu retrospektivu, trenutnu situaciju i aktualnu problematiku u nastavi. S ciljem efektivnijeg glazbenog obrazovanja učenika srednjoškolske populacije, predlaže se suvremeniji pristup poučavanju koji bi se temeljio na spoju znanstvenih istraživanja i praktičnih iskustava nastavnika glazbe bez kojih ipak nije moguće ostvarivati bitne pomake u razvoju glazbene pedagogije kao znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus