Pregled bibliografske jedinice broj: 1065288
Poznavanje dijalektnih riječi učenika trgovačkoga smjera
Poznavanje dijalektnih riječi učenika trgovačkoga smjera // Croatica et Slavica Iadertina, 14 (2018), 2; 303-349 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1065288 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje dijalektnih riječi učenika trgovačkoga smjera
(KNOWLEDGE OF DIALECT WORDS OF STUDENTS IN TRADE ORIENTATION)
Autori
Miletić, Josip
Izvornik
Croatica et Slavica Iadertina (1845-6893) 14
(2018), 2;
303-349
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijalektologija, hrvatski jezik, nastava, prodavač
(dialectology, Croatian language, shop assistant, teaching process)
Sažetak
U radu se donose rezultati istraživanja provedenoga s ciljem utvrđivanja poznavanja dijalektnih riječi učenika trgovačkog smjera. Terensko je istraživanje provedeno u trima razredima Trgovačke škole u Splitu i trima razredima Srednje škole Vrbovec. Sto pedeset tri su učenika odgovarala na anketna pitanja. Učenicima je u splitskoj školi bilo ponuđeno sto riječi koje su uobičajene u Prigorju i Slavoniji, a u vrbovečkoj su školi učenici trebali prepoznati sto riječi koje su uobičajene u Dalmaciji i Slavoniji. Izračunat je prosječan broj prepoznatih riječi u svim razredima, a u nastojanju određenja realnijeg odnosa prepoznatih i neprepoznatih riječi utvrđivalo se koliko je učenika prepoznalo svaku riječ i koje je riječi prepoznalo najviše učenika. Usporedbom učeničkih odgovora rješavala se i istraživačka dvojba: izražavaju li se učenici na hrvatskome jezičnom standardu ili u njihovu izražavanju prevladava dijalekt. Nastojalo se odrediti i sposobnost njihova izražavanja. Analiza je neprijeporno pokazala da učenici uglavnom prepoznaju izrazito mali broj riječi iz drugih hrvatskih regija. Međutim, valja istaknuti da su učenici Trgovačke škole Split u prosjeku prepoznali gotovo tri puta više riječi od učenika Srednje škole Vrbovec. Vrbovčani se uglavnom služe jezičnim standardom, a Splićani češće odgovaraju na dijalektu. Rezultati su istraživanja pokazali da učenici prvih razreda imaju najbolje sposobnosti izražavanja. Zbog ustanovljenoga nedovoljnog poznavanja hrvatskih narječja i govora učenicima bi prodavačkog smjera, koji zbog prirode posla često mijenjaju radnu sredinu, trebalo povećati broj sati iz područja dijalektologije, kako bi lakše prevladali nedostatke u komunikaciji s ljudima iz različitih hrvatskih regija. To bi bilo dobro i za ostala uslužna zanimanja. Zbog utvrđenoga stanja izražavanja učenika u Dalmaciji na dijalektu, trebalo bi se ozbiljnije pozabaviti didaktikom hrvatskoga standardnog jezika u nastavi ostalih nastavnih predmeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Linguistic Bibliography
- Bibliography of Slavic Linguistics
- EBSCO Humanities International Indeks
- EBSCO Humanities Source Ultimate, European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS)