Pregled bibliografske jedinice broj: 1065281
Learning to Read and the Oldest Croatian Primers
Learning to Read and the Oldest Croatian Primers // Bosanskohercegovački slavistički kongres II : Zbornik radova (knjiga 2) / Halilović, Senahid ; Ibrišimović-Šabić, Adijata (ur.).
Sarajevo: Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2019. str. 547-555 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1065281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Learning to Read and the Oldest Croatian Primers
(Učenje čitanja po najstarjim hrvatskim početnicama)
Autori
Vignjević, Jelena ; Velički, Vladimira
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Bosanskohercegovački slavistički kongres II : Zbornik radova (knjiga 2)
/ Halilović, Senahid ; Ibrišimović-Šabić, Adijata - Sarajevo : Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2019, 547-555
Skup
Bosanskohercegovački slavistički kongres II
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 28.05.2015. - 30.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenje čitanja, povijesne metode početnoga čitanja, Tabla za dicu (1561)
(methodology of literacy, Croatian primers, Tabla za dicu (1561))
Sažetak
Najstarije hrvatske početnice, one iz 16. stoljeća, pokazuju povijesne metode učenja čitanja, današnjom metodičkom terminologijom – početnoga čitanja. One su autentičan dokument za proučavanje povijesti učenja, povijesti opismenjavanja, povijesti čitanja. Analizirajući Tablu za dicu, hrvatsku glagoljičnu i ćiriličnu početnicu otisnutu 1561. godine, ovaj rad donosi osvrt na povijesne metode učenja čitanja. U najstarijim hrvatskim početnicama učenje čitanja put je do znanja o kršćanskoj vjeri i kreposnom životu. Sadržaj koji početnica donosi učenik je trebao naučiti napamet. Učenje napamet olakšavala mu je početnica svojom strukturom i učitelj metodom poučavanja. Ovaj uvid u drevnu pedagošku i edukacijsku kulturu nudi razumijevanje kontinuiteta pismenosti i opismenjavanja na hrvatskome jeziku, kao i kontinuiteta literature namijenjene djeci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb