Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1065029

Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima


Stolac, Diana
Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima // Komunikácia v odborných reflexiách / Klincková, Janka (ur.).
Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. str. 114-127


CROSBI ID: 1065029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima
(Manipulation with cultural stereotypes in advertising)

Autori
Stolac, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Komunikácia v odborných reflexiách

Urednik/ci
Klincková, Janka

Izdavač
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Grad
Banska Bistrica

Godina
2019

Raspon stranica
114-127

ISBN
978-80-557-1573-5

Ključne riječi
reklama, manipulacija, kultura, stereotip
(advertisement, manipulation, culture, stereotyp)

Sažetak
Reklame i druge vrste oglasa okružuju nas na svakome koraku i, htjeli mi to ili ne, djeluju na nas. U radu se govori o različitosti jezičnih ostvaraja u reklamnome diskursu. U tim se tekstovima odražava sva unutrašnja raznolikost hrvatskoga jezika, što podrazumijeva i međujezične i unutarjezične raznolikosti, odnosno uporabu stranih jezika, ali i dijalektalnih te razgovornih nenormativnih jezičnih likova. Ovi se jezični izbori promatraju s jezikoslovnoga stanovišta, ali i kao manipulacijske strategije kulturnim stereotipima. Jedan je od njih vezan uz obitelj, koja je uvijek na prvome mjestu, četveročlana je (mati, otac, sin i kći), oba roditelja su zaposlena, a mati lako obavlja sve svoje funkcije (roditeljica, supruga, kuharica, poslovna žena...). Ipak, uočavaju se pomaci od ove ustaljene slike te se komentiraju reklame s drukčijom slikom obitelji te posebice oglasi udruga civilnoga društva. Posebna je skupina reklama za pivo, kod kojih se uočava balansiranje između stereotipa o samo muškim konzumetima nižega socijalnog statusa i uključivanja djevojaka i žena, službenika višega socijalnog statusa i konzumacije piva na svim vrstama mjesta za druženje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
uniri-human-18-285

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Diana Stolac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Stolac, Diana
Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima // Komunikácia v odborných reflexiách / Klincková, Janka (ur.).
Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. str. 114-127
Stolac, D. (2019) Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima. U: Klincková, J. (ur.) Komunikácia v odborných reflexiách. Banska Bistrica, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, str. 114-127.
@inbook{inbook, author = {Stolac, Diana}, editor = {Klinckov\'{a}, J.}, year = {2019}, pages = {114-127}, keywords = {reklama, manipulacija, kultura, stereotip}, isbn = {978-80-557-1573-5}, title = {Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima}, keyword = {reklama, manipulacija, kultura, stereotip}, publisher = {Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici}, publisherplace = {Banska Bistrica} }
@inbook{inbook, author = {Stolac, Diana}, editor = {Klinckov\'{a}, J.}, year = {2019}, pages = {114-127}, keywords = {advertisement, manipulation, culture, stereotyp}, isbn = {978-80-557-1573-5}, title = {Manipulation with cultural stereotypes in advertising}, keyword = {advertisement, manipulation, culture, stereotyp}, publisher = {Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici}, publisherplace = {Banska Bistrica} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font