Pregled bibliografske jedinice broj: 1065029
Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima
Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima // Komunikácia v odborných reflexiách / Klincková, Janka (ur.).
Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. str. 114-127
CROSBI ID: 1065029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i
oglasima
(Manipulation with cultural stereotypes in
advertising)
Autori
Stolac, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Komunikácia v odborných reflexiách
Urednik/ci
Klincková, Janka
Izdavač
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Grad
Banska Bistrica
Godina
2019
Raspon stranica
114-127
ISBN
978-80-557-1573-5
Ključne riječi
reklama, manipulacija, kultura, stereotip
(advertisement, manipulation, culture, stereotyp)
Sažetak
Reklame i druge vrste oglasa okružuju nas na svakome koraku i, htjeli mi to ili ne, djeluju na nas. U radu se govori o različitosti jezičnih ostvaraja u reklamnome diskursu. U tim se tekstovima odražava sva unutrašnja raznolikost hrvatskoga jezika, što podrazumijeva i međujezične i unutarjezične raznolikosti, odnosno uporabu stranih jezika, ali i dijalektalnih te razgovornih nenormativnih jezičnih likova. Ovi se jezični izbori promatraju s jezikoslovnoga stanovišta, ali i kao manipulacijske strategije kulturnim stereotipima. Jedan je od njih vezan uz obitelj, koja je uvijek na prvome mjestu, četveročlana je (mati, otac, sin i kći), oba roditelja su zaposlena, a mati lako obavlja sve svoje funkcije (roditeljica, supruga, kuharica, poslovna žena...). Ipak, uočavaju se pomaci od ove ustaljene slike te se komentiraju reklame s drukčijom slikom obitelji te posebice oglasi udruga civilnoga društva. Posebna je skupina reklama za pivo, kod kojih se uočava balansiranje između stereotipa o samo muškim konzumetima nižega socijalnog statusa i uključivanja djevojaka i žena, službenika višega socijalnog statusa i konzumacije piva na svim vrstama mjesta za druženje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA