Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1065028

Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike


Stolac, Diana
Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike // Manipulačno-komunikačné a persuazívno-komunikačné koncepcie / Odaloš, Pavol (ur.).
Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici ; Vydavateľstvo Belianum, 2017. str. 125-133


CROSBI ID: 1065028 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike
(Linguistic Strategies of Advertisements in the 19th, 20th and 21st Centuries – Similarities and Differences)

Autori
Stolac, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Manipulačno-komunikačné a persuazívno-komunikačné koncepcie

Urednik/ci
Odaloš, Pavol

Izdavač
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici ; Vydavateľstvo Belianum

Grad
Banska Bistrica

Godina
2017

Raspon stranica
125-133

ISBN
978-80-557-1338-0

Ključne riječi
reklame, strategije, novine, manipulacija
(advertisement, strategies, newspaper, manipulation)

Sažetak
U radu se pristupa jeziku reklama sa sociolingvističkoga i semantičkoga polazišta. Na korpusu sakupljenome u hrvatskim novinama objavljenima u 19., 20. i 21. stoljeću razmatraju se promjene u manipulacijskim strategijama. Naglasak je na reklamama u novinama, ali se u izlaganju iznose i pokazatelji manipulacije u reklamama objavljenima u drugim medijima u 20. i 21. stoljeću, posebno u analizi načela kojima se pojedine tvrtke predstavljaju tržištu i u analizi uporabljenih persuazijskih tehnika. Analiziraju se nejezične i jezične strategije. Između nejezičnih strategija komentiraju se: smještanje unutar novina i unutar stranice, grafičko uređenje, vrsta slova i okvira, načini izdvajanja povoljnosti cijene i/ili isporuke, međunarodna prepoznatljivost oglašivača i dr. Između jezičnih strategija komentiraju se: slogani, naslovi, glagoli, stalne sintagme, atributi, strane riječi, komunikacijski obrasci te uporaba drugih jezičnih sredstava. Manipulacija se iščitava i iz jezičnih i iz nejezičnih sredstava. Značenjske nijanse tumače se kao manipulacijska strategija u okviru javnoga disursa. Za neke od pojavnica neizbježne su asocijacije na orvelijansku lingvistiku (Hodge – Flower 1979). Metodologija je pragmalingvistička temeljna na markentiškoj (Sudar – Keller 1991 ; Kotler 1994 ; Schiffman – Kanuk 2004 ; Malenica – Dorbić 2014) i sociolingvističkoj i pragmalingvističkoj literaturi (Ivanetić 1995 ; Odaloš – Patráš – Očenáš 1999 ; Teorija i mogućnosti primjene pragmalingvistike 2001 ; Ivanetić 2003 ; Patráš – Odaloš 2003 ; Odaloš 2015) te analitičkim pristupima jeziku reklama (Čmejrková 2000 ; Goddard 2002 ; Singer 2005 ; Udier 2006 ; Stolac – Vlastelić 2014).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Rad je dio slovačko-hrvatskoga projekta Vega 1/0179/15 Manipulačno-komunikačné koncepcie v persuazívnych slovenských a chorvátskych mediálnych diskurzoch (voditelj: Pavol Odaloš) Pretisak je rada: Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike, u: Synchrónne a diachrónne kontexty jazykovej komunikácie, ur. Pavol Odaloš, Banská Bystrica 2018, str. 54-65.



POVEZANOST RADA


Projekti:
uniri-human-18-285

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Diana Stolac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Stolac, Diana
Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike // Manipulačno-komunikačné a persuazívno-komunikačné koncepcie / Odaloš, Pavol (ur.).
Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici ; Vydavateľstvo Belianum, 2017. str. 125-133
Stolac, D. (2017) Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike. U: Odaloš, P. (ur.) Manipulačno-komunikačné a persuazívno-komunikačné koncepcie. Banska Bistrica, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici ; Vydavateľstvo Belianum, str. 125-133.
@inbook{inbook, author = {Stolac, Diana}, editor = {Odalo\v{s}, P.}, year = {2017}, pages = {125-133}, keywords = {reklame, strategije, novine, manipulacija}, isbn = {978-80-557-1338-0}, title = {Jezi\v{c}ne strategije reklama u 19., 20. i 21. stolje\'{c}u – sli\v{c}nosti i razlike}, keyword = {reklame, strategije, novine, manipulacija}, publisher = {Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici ; Vydavate\v{l}stvo Belianum}, publisherplace = {Banska Bistrica} }
@inbook{inbook, author = {Stolac, Diana}, editor = {Odalo\v{s}, P.}, year = {2017}, pages = {125-133}, keywords = {advertisement, strategies, newspaper, manipulation}, isbn = {978-80-557-1338-0}, title = {Linguistic Strategies of Advertisements in the 19th, 20th and 21st Centuries – Similarities and Differences}, keyword = {advertisement, strategies, newspaper, manipulation}, publisher = {Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici ; Vydavate\v{l}stvo Belianum}, publisherplace = {Banska Bistrica} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font