Pregled bibliografske jedinice broj: 1065027
Manipulacijske strategije u kataloškoj prodaji kozmetičkih proizvoda
Manipulacijske strategije u kataloškoj prodaji kozmetičkih proizvoda // Manipulačno-komunikačné a persuazívno-komunikačné koncepcie / Odaloš, Pavol (ur.).
Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici ; Vydavateľstvo Belianum, 2017. str. 115-124
CROSBI ID: 1065027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Manipulacijske strategije u kataloškoj prodaji kozmetičkih proizvoda
(Manipulation strategy in the catalog / mail order selling of cosmetic products)
Autori
Stolac, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Manipulačno-komunikačné a persuazívno-komunikačné koncepcie
Urednik/ci
Odaloš, Pavol
Izdavač
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici ; Vydavateľstvo Belianum
Grad
Banska Bistrica
Godina
2017
Raspon stranica
115-124
ISBN
978-80-557-1338-0
Ključne riječi
reklame, katalozi, manipulacija
(advertisment, catalogues, manipulation)
Sažetak
Kataloška prodaja vrsta je izravne prodaje proizvoda u kojoj su informacije o proizvodu objavljene u katalogu. To je vrsta maloprodaje izvan poslovnice. Svjetski proizvođači i organizatori kataloške prodaje započeli su nuditi svoje proizvode ovakvim načinom prodaje još na kraju 19. stoljeća (npr. prvi Avonov katalog objavljen je 1887. godine). Na hrvatskom su tržištu prisutni posljednjih dvadesetak godina. Korpus za analizu katalozi su za prodaju kozmetike. Radi se o proizvodima koji su dostupni isključivo u kataloškoj prodaji, a ne u trgovinama. Analiziraju se nejezične i jezične strategije. Između nejezičnih strategija komentiraju se: smještanje unutar kataloga, povoljne cijene za izdvojene proizvode, dobivanje dara za kupljeni proizvod, vezane kupovine unutar kataloga, vezane kupovine dvaju i više ciklusa prodaje, uključivanje poznatoga lica u reklamiranje proizvoda i dr. Između jezičnih strategija komentiraju se: sintagme raznih konstrukcija, atributi, strane riječi, imperativi, pitanja te uporaba drugih jezičnih sredstava. Manipulacija se iščitava i iz jezičnih i iz nejezičnih sredstava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Pretisak rada: Manipulacijske strategije u kataloškoj prodaji kozmetičkih proizvoda, u: Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja, ur. Diana Stolac i Anastazija Vlastelić, Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku i Srednja Europa, Zagreb 2017., 389–401.
POVEZANOST RADA