Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1065018

Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura


Spajić-Vrkaš, Vedrana; Horvat, Martina
Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura // Od podanika do građana: Razvoj građanske kompetencije mladih / Kovačić, M. ; Horvat, M. (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja ; GONG, 2016. str. 111-151


CROSBI ID: 1065018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura
(Participative democracy, learning for active citizenship and school culture)

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Horvat, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Od podanika do građana: Razvoj građanske kompetencije mladih

Urednik/ci
Kovačić, M. ; Horvat, M.

Izdavač
Institut za društvena istraživanja ; GONG

Grad
Zagreb

Godina
2016

Raspon stranica
111-151

ISBN
978-953-6218-73-8

Ključne riječi
participativna demokracija ; učenje za aktivno građanstvo ; školska kultura
(participative democracy ; learning for active citizenship ; school culture)

Sažetak
U prvom dijelu rada se analiziraju pristupi građanstvu u predstavničkoj i participativnoj demokraciji te uloga obrazovanja i, osobito, školske kulture, u promicanju aktivnog građanstva. Ti se rezultati potom koriste kao podloga za analizu i interpretaciju dijela podataka iz opsežnijeg empirijskog istraživanja o političkoj pismenosti učenika završnih razreda srednjih škola u Hrvatskoj koji se odnose na mogućnosti učenja za aktivno građanstvo u školi svrstanih u tri kategorije: zastupljenost odgovarajućih tema u nastavi, provođenje programa i aktivnosti kojima se promiče učenje za aktivno građanstvo, uključujući sudjelovanje u procesu donošenja odluka, te učenička procjena prisutnosti odabranih (ne)demokratskih komponenti školske kulture. Rezultati istraživanja potvrđuju da ni jedna od ispitanih komponenti nije zadovoljavajuće zastupljena u srednjim školama, no i da je najveći propust u zanemarivanju potrebe da se učenik/ca nauči kako sudjelovati u odlučivanju i u aktivnostima kojima se individualno i kolektivno doprinosi dobrobiti drugih i zajednice u cjelini. Temeljem toga se zaključuje da hrvatske škole "još nisu preuzele obvezu koju u demokratskom društvu nužno imaju, a to je odgoj i obrazovanje aktivnog i odgovornog građanstva koje je glavni potporanj demokratske stabilnosti i razvoja".

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vedrana Spajić-Vrkaš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

idiprints.knjiznica.idi.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Spajić-Vrkaš, Vedrana; Horvat, Martina
Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura // Od podanika do građana: Razvoj građanske kompetencije mladih / Kovačić, M. ; Horvat, M. (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja ; GONG, 2016. str. 111-151
Spajić-Vrkaš, V. & Horvat, M. (2016) Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura. U: Kovačić, M. & Horvat, M. (ur.) Od podanika do građana: Razvoj građanske kompetencije mladih. Zagreb, Institut za društvena istraživanja ; GONG, str. 111-151.
@inbook{inbook, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana and Horvat, Martina}, year = {2016}, pages = {111-151}, keywords = {participativna demokracija, u\v{c}enje za aktivno gra\djanstvo, \v{s}kolska kultura}, isbn = {978-953-6218-73-8}, title = {Participativna demokracija, u\v{c}enje za aktivno gra\djanstvo i \v{s}kolska kultura}, keyword = {participativna demokracija, u\v{c}enje za aktivno gra\djanstvo, \v{s}kolska kultura}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja ; GONG}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana and Horvat, Martina}, year = {2016}, pages = {111-151}, keywords = {participative democracy, learning for active citizenship, school culture}, isbn = {978-953-6218-73-8}, title = {Participative democracy, learning for active citizenship and school culture}, keyword = {participative democracy, learning for active citizenship, school culture}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja ; GONG}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font