Pregled bibliografske jedinice broj: 1065018
Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura
Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura // Od podanika do građana: Razvoj građanske kompetencije mladih / Kovačić, M. ; Horvat, M. (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja ; GONG, 2016. str. 111-151
CROSBI ID: 1065018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Participativna demokracija, učenje za aktivno
građanstvo i školska kultura
(Participative democracy, learning for active
citizenship and school culture)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Horvat, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Od podanika do građana: Razvoj građanske kompetencije mladih
Urednik/ci
Kovačić, M. ; Horvat, M.
Izdavač
Institut za društvena istraživanja ; GONG
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
111-151
ISBN
978-953-6218-73-8
Ključne riječi
participativna demokracija ; učenje za aktivno građanstvo ; školska kultura
(participative democracy ; learning for active citizenship ; school culture)
Sažetak
U prvom dijelu rada se analiziraju pristupi građanstvu u predstavničkoj i participativnoj demokraciji te uloga obrazovanja i, osobito, školske kulture, u promicanju aktivnog građanstva. Ti se rezultati potom koriste kao podloga za analizu i interpretaciju dijela podataka iz opsežnijeg empirijskog istraživanja o političkoj pismenosti učenika završnih razreda srednjih škola u Hrvatskoj koji se odnose na mogućnosti učenja za aktivno građanstvo u školi svrstanih u tri kategorije: zastupljenost odgovarajućih tema u nastavi, provođenje programa i aktivnosti kojima se promiče učenje za aktivno građanstvo, uključujući sudjelovanje u procesu donošenja odluka, te učenička procjena prisutnosti odabranih (ne)demokratskih komponenti školske kulture. Rezultati istraživanja potvrđuju da ni jedna od ispitanih komponenti nije zadovoljavajuće zastupljena u srednjim školama, no i da je najveći propust u zanemarivanju potrebe da se učenik/ca nauči kako sudjelovati u odlučivanju i u aktivnostima kojima se individualno i kolektivno doprinosi dobrobiti drugih i zajednice u cjelini. Temeljem toga se zaključuje da hrvatske škole "još nisu preuzele obvezu koju u demokratskom društvu nužno imaju, a to je odgoj i obrazovanje aktivnog i odgovornog građanstva koje je glavni potporanj demokratske stabilnosti i razvoja".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti