Pregled bibliografske jedinice broj: 1065014
Elementarna plesna edukacija u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture
Elementarna plesna edukacija u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture // International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE, 15. – 17. studenoga 2019. god., Zagreb, Hrvatska
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1065014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementarna plesna edukacija u kontekstu
kolegija Metodika glazbene kulture
(Elementary dance education in a context of Music
methodology course)
Autori
Atanasov Piljek, Diana ; Piljek, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE, 15. – 17. studenoga 2019. god., Zagreb, Hrvatska
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
elementi glazbenog sluha ; metodičke vježbe ; metodičko vođenje nastavnoga sata ; plesni pokret.
(elements of musical hearing ; methodical exercise ; methodology of the lesson ; Studies of teaching education ; Faculty of Teacher Education in University in Zagreb ; dance movement)
Sažetak
Kolegij Metodika glazbene kulture na učiteljskom studiju Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, održava se tijekom šestog, sedmog i osmog semestra studija. Osim znanstveno-teorijskih sadržaja metodike kao znanosti o poučavanju nastavnoga predmeta, u okviru nastavnoga sadržaja, proučavaju se različiti pristupi ranom poučavanju glazbene kulture. Poštujući dosadašnja znanstvena saznanja interdisciplinarnog karaktera i postojeću praksu te prateći nove, istraživanjima dobivene činjenice, kolegij neprestano varira oblikom i novim sadržajima. Posljednjih nekoliko godina, u sadržaj kolegija, uveden je i plesni pokret. Isprva je to bila tradicionalna glazbena igra s pjevanjem, zatim različite koreografije primjerene uzrastu, a onda i izabrane dječje folklorne glazbene igre. S vremenom se je pokazala potreba za elementarnom plesnom edukacijom učitelja/ica koja bi svrhovito pratila preporučeni nastavni kurikul glazbene kulture u razrednoj nastavi, ali i osvijestila neke postavke plesnog pokreta poučavatelja. Svrha istraživanja je utvrditi mišljenja studenata pete godine učiteljskog studija je li potrebno elementarnu plesnu edukaciju uvrstiti u obrazovni program budućih učitelja/ica u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture, jesu li ispitanici s plesnom edukacijom postigli bolji uspjeh u održavanju nastavnih sati glazbene kulture na metodičkim vježbama od ispitanika koji nemaju nikakvu plesnu edukaciju i jesu li ispitanici s plesnom edukacijom postigli bolji uspjeh na završnom ispitu metodike glazbene kulture od ispitanika koji nemaju nikakvu plesnu edukaciju. Ispitanici su studenti završene četvrte godine učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Zagrebu koji nisu pohađali glazbenu školu niti tečajnu nastavu sviranja i pjevanja (N = 120). Ispitivanje je provedeno anketnim upitnikom osmišljenim za tu priliku. Rezultati pokazuju kako postoji razlika u uspješnosti u glazbenim elementima ritma i točne intonacije te vještini sviranja, pjevanja i metodičkog vođenja nastavnoga sata između studenata koji su plesno educirani i onih koji nisu. Zaključuje se da je potrebno uvesti plesnu edukaciju studenata učiteljskog studija u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture radi učvršćivanja elemenata glazbenoga sluha kao što su osjećaj za ritam, osjećaj točne intonacije, osjećaj za oblik skladbe, dinamiku, tempo i dr.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)