Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1065014

Elementarna plesna edukacija u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture


Atanasov Piljek, Diana; Piljek, Sara
Elementarna plesna edukacija u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture // International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE, 15. – 17. studenoga 2019. god., Zagreb, Hrvatska
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1065014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Elementarna plesna edukacija u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture
(Elementary dance education in a context of Music methodology course)

Autori
Atanasov Piljek, Diana ; Piljek, Sara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE, 15. – 17. studenoga 2019. god., Zagreb, Hrvatska

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
elementi glazbenog sluha ; metodičke vježbe ; metodičko vođenje nastavnoga sata ; plesni pokret.
(elements of musical hearing ; methodical exercise ; methodology of the lesson ; Studies of teaching education ; Faculty of Teacher Education in University in Zagreb ; dance movement)

Sažetak
Kolegij Metodika glazbene kulture na učiteljskom studiju Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, održava se tijekom šestog, sedmog i osmog semestra studija. Osim znanstveno-teorijskih sadržaja metodike kao znanosti o poučavanju nastavnoga predmeta, u okviru nastavnoga sadržaja, proučavaju se različiti pristupi ranom poučavanju glazbene kulture. Poštujući dosadašnja znanstvena saznanja interdisciplinarnog karaktera i postojeću praksu te prateći nove, istraživanjima dobivene činjenice, kolegij neprestano varira oblikom i novim sadržajima. Posljednjih nekoliko godina, u sadržaj kolegija, uveden je i plesni pokret. Isprva je to bila tradicionalna glazbena igra s pjevanjem, zatim različite koreografije primjerene uzrastu, a onda i izabrane dječje folklorne glazbene igre. S vremenom se je pokazala potreba za elementarnom plesnom edukacijom učitelja/ica koja bi svrhovito pratila preporučeni nastavni kurikul glazbene kulture u razrednoj nastavi, ali i osvijestila neke postavke plesnog pokreta poučavatelja. Svrha istraživanja je utvrditi mišljenja studenata pete godine učiteljskog studija je li potrebno elementarnu plesnu edukaciju uvrstiti u obrazovni program budućih učitelja/ica u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture, jesu li ispitanici s plesnom edukacijom postigli bolji uspjeh u održavanju nastavnih sati glazbene kulture na metodičkim vježbama od ispitanika koji nemaju nikakvu plesnu edukaciju i jesu li ispitanici s plesnom edukacijom postigli bolji uspjeh na završnom ispitu metodike glazbene kulture od ispitanika koji nemaju nikakvu plesnu edukaciju. Ispitanici su studenti završene četvrte godine učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Zagrebu koji nisu pohađali glazbenu školu niti tečajnu nastavu sviranja i pjevanja (N = 120). Ispitivanje je provedeno anketnim upitnikom osmišljenim za tu priliku. Rezultati pokazuju kako postoji razlika u uspješnosti u glazbenim elementima ritma i točne intonacije te vještini sviranja, pjevanja i metodičkog vođenja nastavnoga sata između studenata koji su plesno educirani i onih koji nisu. Zaključuje se da je potrebno uvesti plesnu edukaciju studenata učiteljskog studija u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture radi učvršćivanja elemenata glazbenoga sluha kao što su osjećaj za ritam, osjećaj točne intonacije, osjećaj za oblik skladbe, dinamiku, tempo i dr.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Atanasov Piljek (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Atanasov Piljek, Diana; Piljek, Sara
Elementarna plesna edukacija u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture // International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE, 15. – 17. studenoga 2019. god., Zagreb, Hrvatska
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Atanasov Piljek, D. & Piljek, S. (2019) Elementarna plesna edukacija u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture. U: International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE, 15. – 17. studenoga 2019. god., Zagreb, Hrvatska.
@article{article, author = {Atanasov Piljek, Diana and Piljek, Sara}, year = {2019}, keywords = {elementi glazbenog sluha, metodi\v{c}ke vje\v{z}be, metodi\v{c}ko vo\djenje nastavnoga sata, plesni pokret.}, title = {Elementarna plesna edukacija u kontekstu kolegija Metodika glazbene kulture}, keyword = {elementi glazbenog sluha, metodi\v{c}ke vje\v{z}be, metodi\v{c}ko vo\djenje nastavnoga sata, plesni pokret.}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Atanasov Piljek, Diana and Piljek, Sara}, year = {2019}, keywords = {elements of musical hearing, methodical exercise, methodology of the lesson, Studies of teaching education, Faculty of Teacher Education in University in Zagreb, dance movement}, title = {Elementary dance education in a context of Music methodology course}, keyword = {elements of musical hearing, methodical exercise, methodology of the lesson, Studies of teaching education, Faculty of Teacher Education in University in Zagreb, dance movement}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font