Pregled bibliografske jedinice broj: 1064934
Kvalitetna komunikacija na hrvatskom jeziku – ključna kompetencija u poduzetništvu
Kvalitetna komunikacija na hrvatskom jeziku – ključna kompetencija u poduzetništvu // Lingua Montenegrina, 2 (2014), 14; 105-120 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1064934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvalitetna komunikacija na hrvatskom jeziku –
ključna kompetencija u poduzetništvu
(Quality communication on croatian language – key
competence in the entrepreneurship)
Autori
Miletić, Josip ; Bejaković, Predrag
Izvornik
Lingua Montenegrina (1800-7007) 2
(2014), 14;
105-120
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
komunikacijske vještine, hrvatski jezik, nastavni plan i program, poduzetništvo, mala i srednja poduzeća, analiza edukativnih potreba, cjeloživotno učenje
(communicational skills, Croatian language, curriculum, entrepreneurship, small and medium enterprises, analysis of educational needs, whole life education)
Sažetak
U radu se analiziraju istraživanja koja je Institut za javne financije proveo 2009. i 2010. godine za potrebe Hrvatske gospodarske komore, što je inače uobičajeno diljem svijeta. Riječ je o Analizi edukativnih potreba malih i srednjih poduzeća i obrta s posebnim naglaskom na poduzetničkim vještinama prema kojima se može istaknuti da su komunikacijske vještine voditelja i ostalih zaposlenika rangirane na visokome drugom ili trećem mjestu među svim znanjima i vještinama. Autori apostrofiraju zanimljivost o zaposleničkom isticanju slabijega znanja hrvatskoga jezika u usmenoj i pisanoj komunikaciji od znanja i sposobnosti komuniciranja na stranim jezicima, što smatraju vrlo uznemirujućom činjenicom našega jezičnog obrazovanja, bez obzira što je riječ o zaposlenicima sa srednjom stručnom spremom. U skladu s tim zaključuju da postoje ozbiljni problemi s komunikacijom na hrvatskome jeziku u planu i programu nastave hrvatskoga jezika. Smatraju da bi trebalo hitno napraviti svestranu analizu funkcioniranja programa nastavnoga predmeta Hrvatski jezik u svagdašnjoj školskoj zbilji, a posebice u srednjim strukovnim školama, dok provedeno istraživanje u sferi gospodarstva smatraju dobrom podlogom za to. Autori zagovaraju provođenje reforme programa nastavnoga predmeta Hrvatski jezik u srednjim strukovnim školama, pa i u gimnazijama i osnovnim školama, kako bi se programi prilagodili životnim potrebama ljudi. U skladu s ciljevima cjeloživotnoga obrazovanja, smatraju prikladnim za aktualne poduzetnike organizirati prilagođene tečajeve kombinirane s nastavom informatike i prezentacijskih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za javne financije, Zagreb,
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)