Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1064899

Sadržaj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku - metodički pristup


Kolar Billege, Martina
Sadržaj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku - metodički pristup. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020 (monografija)


CROSBI ID: 1064899 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sadržaj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku - metodički pristup
(Content, Outcomes and Evaluation in the Croatian Language - methodological approach)

Autori
Kolar Billege, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2020

Stranica
222

ISBN
978-953-8115-70-7

Ključne riječi
sadržaj poučavanja, ishodi učenja, vrednovanje, hrvatski jezik, metodika hrvatskoga jezika
(content of teaching, outcomes of learning, assessment, Croatian language, teaching methodology)

Sažetak
Knjiga Sadržaj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku sadržajem i strukturom obuhvaća istraživačku temu kojoj je krajnji cilj utvrditi poželjan i znanstveno utemeljen odnos prema određivanju sadržaja poučavanja i kognitivnih ishoda učenja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnome obrazovanju, a to znači utvrditi i opisati metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja i ishoda učenja. U skladu s tim pristupom analizira se i predlaže model vrednovanja i ocjenjivanja učeničkih postignuća u primarnome obrazovanju. Temeljne su sastavnice te strukture: uvid u koncepciju primarnoga obrazovanja u Republici Hrvatskoj, metodički pristup određivanju sadržaja učenja/poučavanja i kognitivnih ishoda učenja u nastavnome predmetu Hrvatski jezik, prikaz istraživanja koje je u vezi s tim provedeno te preporuke za daljnje postupanje na temelju istraživanja, a u kontekstu ostvarenih teorijskih i praktičnih spoznaja. Metodički pristup ranomu poučavanju materinskoga jezika podrazumijeva izbor i organizaciju odgojno- obrazovnih sadržaja koji se preuzimaju iz nastavnoga programa, a temelje se na matičnim znanostima metodike hrvatskoga jezika. Transformacija sadržaja i homogeno strukturiranje sadržaja platforma je za izradu kognitivnih ishoda učenja u nastavnome predmetu Hrvatski jezik u primarnome obrazovanju. Metodički se čin utemeljuje na spoznajama matičnih znanosti i odgojno-obrazovnih znanosti. Sustavan prijenos sadržaja matičnih znanosti u nastavni diskurs (metodičkim transferom) omogućava učinkovito poučavanje/učenje sadržaja hrvatskoga jezika i ovladavanje materinskim jezikom, odnosno stjecanje komunikacijske jezične kompetencije. Metodički osmišljena učiteljeva artikulacija sadržaja i postupaka poučavanja te metodički usmjerene jezične aktivnosti učenika (jezična recepcija i produkcija) mogu rezultirati očekivanim ishodima. Nastavni proces i dosezanje zadanih ishoda učenja uvjetovani su izborom i prijenosom sadržaja iz matične znanosti, primjenom spoznaja temeljnih odgojno- obrazovnih znanosti te provedbom metodičkoga čina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti

Napomena
Manualia Universitatis Studiorum Zagrabiensin ;
Objavljivanje ove sveučilišne monografije odobrio
je Senat Sveučilišta u Zagrebu odlukom: KLASA:
032-01/18-01/49, URBROJ: 380-062/250-20- 5 na
sjednici održanoj 18. veljače 2020. godine.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Martina Kolar Billege (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kolar Billege, Martina
Sadržaj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku - metodički pristup. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020 (monografija)
Kolar Billege, M. (2020) Sadržaj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku - metodički pristup. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
@book{book, author = {Kolar Billege, Martina}, year = {2020}, pages = {222}, keywords = {sadr\v{z}aj pou\v{c}avanja, ishodi u\v{c}enja, vrednovanje, hrvatski jezik, metodika hrvatskoga jezika}, isbn = {978-953-8115-70-7}, title = {Sadr\v{z}aj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku - metodi\v{c}ki pristup}, keyword = {sadr\v{z}aj pou\v{c}avanja, ishodi u\v{c}enja, vrednovanje, hrvatski jezik, metodika hrvatskoga jezika}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Kolar Billege, Martina}, year = {2020}, pages = {222}, keywords = {content of teaching, outcomes of learning, assessment, Croatian language, teaching methodology}, isbn = {978-953-8115-70-7}, title = {Content, Outcomes and Evaluation in the Croatian Language - methodological approach}, keyword = {content of teaching, outcomes of learning, assessment, Croatian language, teaching methodology}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font