Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1064896

Početno čitanje i pisanje na hrvatskome jeziku


Budinski, Vesna
Početno čitanje i pisanje na hrvatskome jeziku. Zagreb: Profil International ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019 (monografija)


CROSBI ID: 1064896 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Početno čitanje i pisanje na hrvatskome jeziku
(Initial reading and writing in the Croatian language)

Autori
Budinski, Vesna

Ostali urednici
Ivančić, G. ; Kolar Billege, M.

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Profil International ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2019

Stranica
199

ISBN
978-953-359-046-2

Ključne riječi
početno čitanje i pisanje, hrvatski jezik, metodika hrvatskoga jezika, metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja
(initial reading and writing, Croatian language, teaching methodologie, optimum content and time-frame for teaching)

Sažetak
Metodički sadržajno-vremenski optimum početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku u ovom se radu utemeljuje na teorijskim razmatranjima i provedenome istraživanju. Početno čitanje i pisanje do razine automatizacije obuhvaća produkciju u pisanju te razumijevanje teksta u čitanju – pronalaženje, tumačenje i objedinjavanje podataka u tekstu. S obzirom na specifičnosti područja početnoga opismenjavanja i njegovu interdisciplinarnost određujemo svrhu i cilj početnoga čitanja i pisanja kako bi se mogao odrediti sadržaj poučavanja koji će omogućiti dosezanje toga cilja te vrijeme potrebno za sustavnu metodičku provedbu i metodičke postupke koji će optimizirati prijenos sadržaja. Rezultati su potvrdili da većina učitelja (96% ; N = 323) smatra kako jedan školski sat nije dostatan za sustavnu metodičku provedbu sadržaja u svim nastavnim etapama i situacijama relevantnima za učenje velikih i malih tiskanih slova te da 95% ispitanika misli kako bi poučavanje tijekom dva školska sata bilo učinkovitije. Gotovo polovica ispitanika (49, 8%) smatra da je prikladno razdoblje za poučavanje početnoga čitanja i pisanja 1, 5 školska godina. Samo 3% učitelja smatra da učenici na kraju prvoga razreda ovladavaju početnim čitanjem i pisanjem na razini automatizacije. Stoga zaključujemo da je poučavanje potrebno vremenski uskladiti s dinamikom učenja i jezičnoga razvoja učenika. Iz rezultata istraživanja provedenoga s učenicima (N = 417) proizlazi da na kraju prvoga razreda osnovne škole učenici nisu ovladali početnim čitanjem i pisanjem, a osobito ne na razini automatizacije. U radu predlažemo metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku u četiri ciklusa tijekom dvije školske godine kako bi učenici ovladali aktivnim govorenjem i slušanjem, čitanjem i pisanjem do razine automatizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Budinski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Budinski, Vesna
Početno čitanje i pisanje na hrvatskome jeziku. Zagreb: Profil International ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019 (monografija)
Budinski, V. (2019) Početno čitanje i pisanje na hrvatskome jeziku. Zagreb, Profil International ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
@book{book, author = {Budinski, Vesna}, collectioneditor = {Ivan\v{c}i\'{c}, G. and Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {199}, keywords = {po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, hrvatski jezik, metodika hrvatskoga jezika, metodi\v{c}ki sadr\v{z}ajno-vremenski optimum pou\v{c}avanja}, isbn = {978-953-359-046-2}, title = {Po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje na hrvatskome jeziku}, keyword = {po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, hrvatski jezik, metodika hrvatskoga jezika, metodi\v{c}ki sadr\v{z}ajno-vremenski optimum pou\v{c}avanja}, publisher = {Profil International ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Budinski, Vesna}, collectioneditor = {Ivan\v{c}i\'{c}, G. and Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {199}, keywords = {initial reading and writing, Croatian language, teaching methodologie, optimum content and time-frame for teaching}, isbn = {978-953-359-046-2}, title = {Initial reading and writing in the Croatian language}, keyword = {initial reading and writing, Croatian language, teaching methodologie, optimum content and time-frame for teaching}, publisher = {Profil International ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font