Pregled bibliografske jedinice broj: 1064837
Konceptualni pristupu pozitivnom razvoju adolescenta
Konceptualni pristupu pozitivnom razvoju adolescenta // Ljetopis socijalnog rada, 26 (2019), 2; 155-184 doi:10.3935/ljsr.v26i2.294 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1064837 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualni pristupu pozitivnom razvoju
adolescenta
(Conceptual approaches to positive development of
adolescents)
Autori
Novak, Miranda ; Ferić, Martina ; Kranželić, Valentina ; Mihić, Josipa
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 26
(2019), 2;
155-184
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescenti, pozitivan razvoj adolescenata, otpornost, razvojne prednosti.
(adolescents, positive adolescent development, resilience)
Sažetak
Sveobuhvatne, interdisciplinarne studije dobrobiti djece i mladih koje bi poslužile kao polazište za planiranje znanstveno utemeljenih politika i intervencija u Hrvatskoj još uvijek su rijetke. Pomak u fokusu domaćih istraživanja prema snagama djece i mladih je vidljiv, no najčešće se istražuju tek pojedini aspekti razvoja djece i mladih i/ili pojedinačni problemi. Nedostatak nacionalnih istraživanja onemogućuje temeljito poznavanje etiologije i epidemiologije problema djece i mladih na nacionalnoj, regionalnoj i/ili lokalnoj razini. U skladu s navedenim, cilj ovog rada je pojasniti konceptualne pristupe pozitivnom razvoju adolescenata koji mogu poslužiti kao polazišta budućih sveobuhvatnijih istraživanja. U radu se prikazuju pristupi pozitivnog razvoja adolescenata, razvojnih prednosti te otpornosti, s posebnim naglaskom na razlike i sličnosti među njima. Također su izdvojeni metodološki izazovi u istraživanju razvojnih putanja adolescenata, problemi upitničkih mjera te teškoće dizajna istraživačkih studija. Rad naglašava važnost promatranja potencijala adolescencije kao polazišta za strategijska ulaganja te ističe nužnost proširivanja perspektive od individualne k mikrorazini, socijalnoj politici, zajednici te širem kulturalnom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Josipa Mihić
(autor)
Valentina Kranželić
(autor)
Martina Ferić
(autor)
Miranda Novak
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus