Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1064837

Konceptualni pristupu pozitivnom razvoju adolescenta


Novak, Miranda; Ferić, Martina; Kranželić, Valentina; Mihić, Josipa
Konceptualni pristupu pozitivnom razvoju adolescenta // Ljetopis socijalnog rada, 26 (2019), 2; 155-184 doi:10.3935/ljsr.v26i2.294 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1064837 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konceptualni pristupu pozitivnom razvoju adolescenta
(Conceptual approaches to positive development of adolescents)

Autori
Novak, Miranda ; Ferić, Martina ; Kranželić, Valentina ; Mihić, Josipa

Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 26 (2019), 2; 155-184

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
adolescenti, pozitivan razvoj adolescenata, otpornost, razvojne prednosti.
(adolescents, positive adolescent development, resilience)

Sažetak
Sveobuhvatne, interdisciplinarne studije dobrobiti djece i mladih koje bi poslužile kao polazište za planiranje znanstveno utemeljenih politika i intervencija u Hrvatskoj još uvijek su rijetke. Pomak u fokusu domaćih istraživanja prema snagama djece i mladih je vidljiv, no najčešće se istražuju tek pojedini aspekti razvoja djece i mladih i/ili pojedinačni problemi. Nedostatak nacionalnih istraživanja onemogućuje temeljito poznavanje etiologije i epidemiologije problema djece i mladih na nacionalnoj, regionalnoj i/ili lokalnoj razini. U skladu s navedenim, cilj ovog rada je pojasniti konceptualne pristupe pozitivnom razvoju adolescenata koji mogu poslužiti kao polazišta budućih sveobuhvatnijih istraživanja. U radu se prikazuju pristupi pozitivnog razvoja adolescenata, razvojnih prednosti te otpornosti, s posebnim naglaskom na razlike i sličnosti među njima. Također su izdvojeni metodološki izazovi u istraživanju razvojnih putanja adolescenata, problemi upitničkih mjera te teškoće dizajna istraživačkih studija. Rad naglašava važnost promatranja potencijala adolescencije kao polazišta za strategijska ulaganja te ističe nužnost proširivanja perspektive od individualne k mikrorazini, socijalnoj politici, zajednici te širem kulturalnom okruženju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Novak, Miranda; Ferić, Martina; Kranželić, Valentina; Mihić, Josipa
Konceptualni pristupu pozitivnom razvoju adolescenta // Ljetopis socijalnog rada, 26 (2019), 2; 155-184 doi:10.3935/ljsr.v26i2.294 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Novak, M., Ferić, M., Kranželić, V. & Mihić, J. (2019) Konceptualni pristupu pozitivnom razvoju adolescenta. Ljetopis socijalnog rada, 26 (2), 155-184 doi:10.3935/ljsr.v26i2.294.
@article{article, author = {Novak, Miranda and Feri\'{c}, Martina and Kran\v{z}eli\'{c}, Valentina and Mihi\'{c}, Josipa}, year = {2019}, pages = {155-184}, DOI = {10.3935/ljsr.v26i2.294}, keywords = {adolescenti, pozitivan razvoj adolescenata, otpornost, razvojne prednosti.}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, doi = {10.3935/ljsr.v26i2.294}, volume = {26}, number = {2}, issn = {1846-5412}, title = {Konceptualni pristupu pozitivnom razvoju adolescenta}, keyword = {adolescenti, pozitivan razvoj adolescenata, otpornost, razvojne prednosti.} }
@article{article, author = {Novak, Miranda and Feri\'{c}, Martina and Kran\v{z}eli\'{c}, Valentina and Mihi\'{c}, Josipa}, year = {2019}, pages = {155-184}, DOI = {10.3935/ljsr.v26i2.294}, keywords = {adolescents, positive adolescent development, resilience}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, doi = {10.3935/ljsr.v26i2.294}, volume = {26}, number = {2}, issn = {1846-5412}, title = {Conceptual approaches to positive development of adolescents}, keyword = {adolescents, positive adolescent development, resilience} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font