Pregled bibliografske jedinice broj: 1064776
Obuka nastavnika za podučavanje izgovora engleskog jezika
Obuka nastavnika za podučavanje izgovora engleskog jezika // Knjiga sažetaka. Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora, 5-7. prosinca 2019. / Marko Liker, Jelena Vlašić Duić (ur.).
Zagreb, 2019. str. 101-102 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1064776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obuka nastavnika za podučavanje izgovora engleskog
jezika
(Teacher training for teaching EFL pronunciation)
Autori
Vančura, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka. Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora, 5-7. prosinca 2019.
/ Marko Liker, Jelena Vlašić Duić - Zagreb, 2019, 101-102
ISBN
978-953-296-183-6
Skup
10. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora (SR 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.12.2019. - 07.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obuka nastavnika, izgovor, engleski jezik kao strani jezik, osnovna škola
(teacher training, pronunciation, English as a foreign language, elementary school)
Sažetak
Engleski jezik se već godinama podučava u hrvatskim osnovnim školama, a naglasak se uglavnom stavljao na usvajanje gramatike i vokabulara nauštrb izgovora. Prethodna istraživanja su pokazala da udžbenici ne sadrže aktivnosti u kojima se „uvježbava isključivo izgovor, već su u njima integrirane različite vještine“ (Gal i Živić, 2007). Jedan od mogućih razloga zašto nastavnici ne podučavaju izgovor je i neadekvatna obuka nastavnika, koja ima za posljedicu da se fokus stavlja na druge segmente nastave. Cilj ovog istraživanja je vidjeti postoji li želja za usavršavanjem vlastitog izgovora nastavnika, zašto, koje su kompetencije stekli nastavnici tijekom školovanja kako bi podučavali izgovor te koje metode sami primjenjuju u nastavi. Istraživanje je provedeno na 31 predmetnom nastavniku engleskoga jezika koji su ispunili anonimni upitnik (temeljen na Henderson i sur. (2012) te prilagođen za potrebe ovog istraživanja). Upitnik se sastojao od Likertove skale (1-5), da-ne odgovora te otvorenih pitanja kako bi se mogla napraviti kvantitativna i kvalitativna analiza. Rezultati pokazuju kako nastavnici smatraju da je njihov izgovor jednako važan kao i ostale jezične vještine, ali s druge više od polovine njih navodi da su im u nastavi prioritet gramatika i vokabular. Nastavnici se slažu da tijekom studiranja nisu dobili adekvatne kompetencije kako podučavati izgovor. U nastavi za podučavanje uglavnom koriste ponavljanje za modelom s CD-a ili za nastavnikom i tongue twisters-e, dok mnogi odgovaraju da se ne stignu posvetiti vježbama koje se odnose na izgovor zbog opsega gradiva. Na posljetku, možemo zaključiti da je fokus na segmentalne i suprasegmentalne sastavnice govora i dalje zapostavljen.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija