Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1064776

Obuka nastavnika za podučavanje izgovora engleskog jezika


Vančura, Alma
Obuka nastavnika za podučavanje izgovora engleskog jezika // Knjiga sažetaka. Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora, 5-7. prosinca 2019. / Marko Liker, Jelena Vlašić Duić (ur.).
Zagreb, 2019. str. 101-102 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1064776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obuka nastavnika za podučavanje izgovora engleskog jezika
(Teacher training for teaching EFL pronunciation)

Autori
Vančura, Alma

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka. Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora, 5-7. prosinca 2019. / Marko Liker, Jelena Vlašić Duić - Zagreb, 2019, 101-102

ISBN
978-953-296-183-6

Skup
10. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora (SR 2019)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.12.2019. - 07.12.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
obuka nastavnika, izgovor, engleski jezik kao strani jezik, osnovna škola
(teacher training, pronunciation, English as a foreign language, elementary school)

Sažetak
Engleski jezik se već godinama podučava u hrvatskim osnovnim školama, a naglasak se uglavnom stavljao na usvajanje gramatike i vokabulara nauštrb izgovora. Prethodna istraživanja su pokazala da udžbenici ne sadrže aktivnosti u kojima se „uvježbava isključivo izgovor, već su u njima integrirane različite vještine“ (Gal i Živić, 2007). Jedan od mogućih razloga zašto nastavnici ne podučavaju izgovor je i neadekvatna obuka nastavnika, koja ima za posljedicu da se fokus stavlja na druge segmente nastave. Cilj ovog istraživanja je vidjeti postoji li želja za usavršavanjem vlastitog izgovora nastavnika, zašto, koje su kompetencije stekli nastavnici tijekom školovanja kako bi podučavali izgovor te koje metode sami primjenjuju u nastavi. Istraživanje je provedeno na 31 predmetnom nastavniku engleskoga jezika koji su ispunili anonimni upitnik (temeljen na Henderson i sur. (2012) te prilagođen za potrebe ovog istraživanja). Upitnik se sastojao od Likertove skale (1-5), da-ne odgovora te otvorenih pitanja kako bi se mogla napraviti kvantitativna i kvalitativna analiza. Rezultati pokazuju kako nastavnici smatraju da je njihov izgovor jednako važan kao i ostale jezične vještine, ali s druge više od polovine njih navodi da su im u nastavi prioritet gramatika i vokabular. Nastavnici se slažu da tijekom studiranja nisu dobili adekvatne kompetencije kako podučavati izgovor. U nastavi za podučavanje uglavnom koriste ponavljanje za modelom s CD-a ili za nastavnikom i tongue twisters-e, dok mnogi odgovaraju da se ne stignu posvetiti vježbama koje se odnose na izgovor zbog opsega gradiva. Na posljetku, možemo zaključiti da je fokus na segmentalne i suprasegmentalne sastavnice govora i dalje zapostavljen.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Alma Vančura (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vančura, Alma
Obuka nastavnika za podučavanje izgovora engleskog jezika // Knjiga sažetaka. Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora, 5-7. prosinca 2019. / Marko Liker, Jelena Vlašić Duić (ur.).
Zagreb, 2019. str. 101-102 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Vančura, A. (2019) Obuka nastavnika za podučavanje izgovora engleskog jezika. U: Marko Liker, J. (ur.)Knjiga sažetaka. Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora, 5-7. prosinca 2019..
@article{article, author = {Van\v{c}ura, Alma}, editor = {Marko Liker, J.}, year = {2019}, pages = {101-102}, keywords = {obuka nastavnika, izgovor, engleski jezik kao strani jezik, osnovna \v{s}kola}, isbn = {978-953-296-183-6}, title = {Obuka nastavnika za podu\v{c}avanje izgovora engleskog jezika}, keyword = {obuka nastavnika, izgovor, engleski jezik kao strani jezik, osnovna \v{s}kola}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Van\v{c}ura, Alma}, editor = {Marko Liker, J.}, year = {2019}, pages = {101-102}, keywords = {teacher training, pronunciation, English as a foreign language, elementary school}, isbn = {978-953-296-183-6}, title = {Teacher training for teaching EFL pronunciation}, keyword = {teacher training, pronunciation, English as a foreign language, elementary school}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font