Pregled bibliografske jedinice broj: 1064771
Cerebralno oštećenje vida – dijagnostički kriterijumi i elementi tretmana
Cerebralno oštećenje vida – dijagnostički kriterijumi i elementi tretmana // Specijalna edukacija i rehabilitacija, 18 (2019), 3; 353-381 doi:10.5937/specedreh18-23964 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1064771 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cerebralno oštećenje vida – dijagnostički
kriterijumi i elementi tretmana
(Cortical visual impairment: Diagnostic criteria
and
treatment elements)
Autori
Vučinić, Vesna ; Stanimirov, Ksenija ; Alimović, Sonja ; Anđelković, Marija
Izvornik
Specijalna edukacija i rehabilitacija (1452-7367) 18
(2019), 3;
353-381
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
cerebralno oštećenje vida ; dijagnostika ; tretman ; kompenzatorne strategije
(cerebral visual impairment ; diagnostics ; treatment ; compensatory strategies)
Sažetak
Cerebralno oštećenje vida predstavlja vodeći uzrok teškoća u vizuelnom funkcionisanju kod prevremeno rođene dece i dece s cerebralnom paralizom. Imajući u vidu da je veliki deo mozga uključen u regulaciju vizuelno- perceptivnih aktivnosti, činioci koji utiču na njegovu strukturu i funkcionisanje su čest uzrok oštećenja vida. Složena neurološka i neurooftalmološka osnova cerebralnog oštećenja vida zahteva transdisciplinarni pristup, kao najefektivniji za postavljanje precizne dijagnoze i planiranje tretmana. Uvođenje posebnog koda za cerebralno oštećenje vida u Međunarodnu klasifikaciju oboljenja može da pojednostavi dijagnostiku, formiranje jedinstvenih dijagnostičkih kriterijuma i obezbedi, na dokazima zasnovano, uključivanje u tretman. Utvrđivanje prisustva neurološkog oštećenja i detaljna procena vizuelnog funkcionisanja olakšavaju kreiranje programa intervencije i „prijateljskog okruženja” za rad i svakodnevno funkcionisanje, zasnovanog na individualnim potrebama deteta.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
79025 Vučinić
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Sonja Alimović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus