Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1064704

Percipirani dobici u nedaćama oboljenja/invaliditeta: edukacijom do lakšeg suočavanja i bolje podrške


Stamenković Tadić, Barbara
Percipirani dobici u nedaćama oboljenja/invaliditeta: edukacijom do lakšeg suočavanja i bolje podrške // Metodički ogledi, 26 (2019), 1; 121-147 doi:10.21464/mo.26.1.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1064704 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percipirani dobici u nedaćama oboljenja/invaliditeta: edukacijom do lakšeg suočavanja i bolje podrške
(Perceived benefits in ailment/disability: easier coping and better support with education)

Autori
Stamenković Tadić, Barbara

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26 (2019), 1; 121-147

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
ranjivost ; pozitivni učinci bolesti ; suočavanje ; socijalna podrška ; stavovi ; edukacija ; evaluacija
(vulnerability, positive effects of illness, coping, social support, attitudes, education, evaluation)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati učinkovitost jednokratnih edukacija gimnazijalaca i studenata o pozitivnim učincima suočavanja s boleš­ću/invaliditetom (poput većeg cijenjenja zdravlja i života, promjene u životnim prioritetima, poboljšanja bliskih odnosa, vođenja zdra­vijeg stila života, većeg samopouzdanja, itd.). Prije i poslije edukacija prikupljeni su podaci od 11 učenika i 16 studenata pomoću semantičkog diferencijala te mjera za ispitivanje doživljaja stupnja hendikepiranosti, nesposobnosti i ovisnosti te mogućnosti vođenja sretnog i ispunjenog života kod osoba s kroničnom bolešću/invaliditetom. Podaci su analizirani jednosmjernim testom predznaka i jednosmjernim Wilcoxonovim testom ekvivalentnih parova. U završnim mjerenjima utvrđeni su pozitivniji prosječni opisi osoba s kroničnom bolešću/ invaliditetom kod 7 učenika i 13 studenata. Najveća promjena stavova evidentirana je u smanjenju broja učenika koji oboljele doživljavaju nezadovoljnima i slabima te u smanjenju broja studenata koji oboljele doživljavaju nezadovoljnima i obeshrabrenima. Značajnija promjena stavova evidentirana je i u smanjenju broja sudionika koji oboljele doživljavaju slabima, tužnima, pasivnima i rezigniranima te u povećanju broja sudionika koji oboljele doživljavaju produktivnima. Nije došlo do promjene dominantno negativnih doživljaja oboljelih kao osoba s »hendikepom« te kao neprivlačnih, onesposobljenih i ovisnih o drugima. Nakon edukacija, više od 4/5 učenika i studenata izjavilo je da zbog stečenih spoznaja ima pozitivnije stavove prema bolesti i oboljelima te da će im one pomoći u unapređenju odnosa s oboljelim osobama i u suočavanju s bolestima tijekom života. U završnim mjerenjima utvrđeni pozitivniji stavovi sudionika prema bolesti/invaliditetu i oboljelima sugeriraju relativnu učinkovitost provedenih edukacija te se preporuča njihova daljnja implementacija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Stamenković Tadić, Barbara
Percipirani dobici u nedaćama oboljenja/invaliditeta: edukacijom do lakšeg suočavanja i bolje podrške // Metodički ogledi, 26 (2019), 1; 121-147 doi:10.21464/mo.26.1.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Stamenković Tadić, B. (2019) Percipirani dobici u nedaćama oboljenja/invaliditeta: edukacijom do lakšeg suočavanja i bolje podrške. Metodički ogledi, 26 (1), 121-147 doi:10.21464/mo.26.1.9.
@article{article, author = {Stamenkovi\'{c} Tadi\'{c}, Barbara}, year = {2019}, pages = {121-147}, DOI = {10.21464/mo.26.1.9}, keywords = {ranjivost, pozitivni u\v{c}inci bolesti, suo\v{c}avanje, socijalna podr\v{s}ka, stavovi, edukacija, evaluacija}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.1.9}, volume = {26}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Percipirani dobici u neda\'{c}ama oboljenja/invaliditeta: edukacijom do lak\v{s}eg suo\v{c}avanja i bolje podr\v{s}ke}, keyword = {ranjivost, pozitivni u\v{c}inci bolesti, suo\v{c}avanje, socijalna podr\v{s}ka, stavovi, edukacija, evaluacija} }
@article{article, author = {Stamenkovi\'{c} Tadi\'{c}, Barbara}, year = {2019}, pages = {121-147}, DOI = {10.21464/mo.26.1.9}, keywords = {vulnerability, positive effects of illness, coping, social support, attitudes, education, evaluation}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.1.9}, volume = {26}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Perceived benefits in ailment/disability: easier coping and better support with education}, keyword = {vulnerability, positive effects of illness, coping, social support, attitudes, education, evaluation} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS)
  • Répertoire International de Littérature Musicale (RILM)
  • The Philosopher's Index


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font