Pregled bibliografske jedinice broj: 1064704
Percipirani dobici u nedaćama oboljenja/invaliditeta: edukacijom do lakšeg suočavanja i bolje podrške
Percipirani dobici u nedaćama oboljenja/invaliditeta: edukacijom do lakšeg suočavanja i bolje podrške // Metodički ogledi, 26 (2019), 1; 121-147 doi:10.21464/mo.26.1.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1064704 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percipirani dobici u nedaćama
oboljenja/invaliditeta: edukacijom do lakšeg
suočavanja i bolje podrške
(Perceived benefits in ailment/disability: easier
coping and better support with education)
Autori
Stamenković Tadić, Barbara
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26
(2019), 1;
121-147
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ranjivost ; pozitivni učinci bolesti ; suočavanje ; socijalna podrška ; stavovi ; edukacija ; evaluacija
(vulnerability, positive effects of illness, coping, social support, attitudes, education, evaluation)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati učinkovitost jednokratnih edukacija gimnazijalaca i studenata o pozitivnim učincima suočavanja s bolešću/invaliditetom (poput većeg cijenjenja zdravlja i života, promjene u životnim prioritetima, poboljšanja bliskih odnosa, vođenja zdravijeg stila života, većeg samopouzdanja, itd.). Prije i poslije edukacija prikupljeni su podaci od 11 učenika i 16 studenata pomoću semantičkog diferencijala te mjera za ispitivanje doživljaja stupnja hendikepiranosti, nesposobnosti i ovisnosti te mogućnosti vođenja sretnog i ispunjenog života kod osoba s kroničnom bolešću/invaliditetom. Podaci su analizirani jednosmjernim testom predznaka i jednosmjernim Wilcoxonovim testom ekvivalentnih parova. U završnim mjerenjima utvrđeni su pozitivniji prosječni opisi osoba s kroničnom bolešću/ invaliditetom kod 7 učenika i 13 studenata. Najveća promjena stavova evidentirana je u smanjenju broja učenika koji oboljele doživljavaju nezadovoljnima i slabima te u smanjenju broja studenata koji oboljele doživljavaju nezadovoljnima i obeshrabrenima. Značajnija promjena stavova evidentirana je i u smanjenju broja sudionika koji oboljele doživljavaju slabima, tužnima, pasivnima i rezigniranima te u povećanju broja sudionika koji oboljele doživljavaju produktivnima. Nije došlo do promjene dominantno negativnih doživljaja oboljelih kao osoba s »hendikepom« te kao neprivlačnih, onesposobljenih i ovisnih o drugima. Nakon edukacija, više od 4/5 učenika i studenata izjavilo je da zbog stečenih spoznaja ima pozitivnije stavove prema bolesti i oboljelima te da će im one pomoći u unapređenju odnosa s oboljelim osobama i u suočavanju s bolestima tijekom života. U završnim mjerenjima utvrđeni pozitivniji stavovi sudionika prema bolesti/invaliditetu i oboljelima sugeriraju relativnu učinkovitost provedenih edukacija te se preporuča njihova daljnja implementacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS)
- Répertoire International de Littérature Musicale (RILM)
- The Philosopher's Index