Pregled bibliografske jedinice broj: 1064695
Uloga akademskog ozračja u odnosu proaktivne ličnosti sa studentskim nepoželjnim organizacijskim ponašanjem i izgaranjem na fakultetu
Uloga akademskog ozračja u odnosu proaktivne ličnosti sa studentskim nepoželjnim organizacijskim ponašanjem i izgaranjem na fakultetu, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
CROSBI ID: 1064695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga akademskog ozračja u odnosu proaktivne
ličnosti sa studentskim nepoželjnim
organizacijskim ponašanjem i izgaranjem na
fakultetu
(The role of academic climate in the
relationship between proactive personality with
burnout and counterproductive academic behavior)
Autori
Komar, Una
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija
Mjesto
Zagreb
Datum
02.04
Godina
2019
Stranica
42
Mentor
Tonković Grabovac, Maša ; Černja Rajter, Iva
Ključne riječi
proaktivna ličnost, kvaliteta akademskog ozračja, nepoželjno organizacijsko ponašanje studenata, izgaranje na fakultetu
(proactive personality, quality of academic climate, counterproductive academic behavior, burnout)
Sažetak
Proaktivna ličnost konstrukt je koji je istraživan većinom u profesionalnom kontekstu, te u odnosu sa pozitivnim ishodima, no analize ukazuju na potrebu za njenim proučavanjem u akademskom okruženju te ispitivanjem njenog odnosa sa nepoželjnim ishodima. Stoga su ciljevi ovog istraživanja bili ispitati odnos proaktivne ličnosti i akademskog izgaranja te nepoželjnog organizacijskog ponašanja u studenata te ispitati ulogu kvalitete akademskog ozračja kao potencijalnog moderatora u odnosu proaktivne ličnosti sa navedenim kriterijima. Online upitnik, kojeg je ispunilo 406 studenata Sveučilišta u Zagrebu, sadržavao je Oldenburški upitnik, Skalu proaktivne ličnosti, Upitnik nepoželjnog organizacijskog ponašanja za studentsku populaciju te Skalu kvalitete akademskog ozračja. Proaktivna ličnost pokazala se značajno negativno povezanom s dimenzijama izgaranja (iscrpljenosti i otuđenosti) i nepoželjnim organizacijskim ponašanjem. Kvaliteta akademskog ozračja moderirala je odnos proaktivne ličnosti i kriterija, na način da su proaktivniji sudionici koji su procijenili kako je akademsko ozračje niske kvalitete bili skloniji iscrpljenosti, dok je u srednje i visoko kvalitetnom ozračju veća proaktivnost popraćena manjom razinom iscrpljenosti. Akademsko ozračje se, međutim, nije se pokazalo značajnim moderatorom otuđenosti, kao ni nepoželjnog organizacijskog ponašanja. Ovakvi rezultati daju odgovor na pitanje o načinu na koji proaktivna ličnost djeluje u akademskom kontekstu, te koliko njeni ishodi ovise o kvaliteti akademskog ozračja, a njihova praktična vrijednost leži u isticanju proaktivne ličnosti, ali i kvalitete akademskog ozračja kao značajnih čimbenika nepoželjnih akademskih ishoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb