Pregled bibliografske jedinice broj: 1064641
Prijedlog revizije tematske podjele lirskih vrsta u srednjoškolskoj nastavi književnosti
Prijedlog revizije tematske podjele lirskih vrsta u srednjoškolskoj nastavi književnosti // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani) / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 149-157 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1064641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prijedlog revizije tematske podjele lirskih
vrsta u srednjoškolskoj nastavi
književnosti
(Propose of revision of thematic divison of
lyrical genres in teaching literature in
secondary
school)
Autori
Lemac, Tin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani)
/ Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav - Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 149-157
ISBN
978-953-8115-76-9
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interpretacija ; lirska vrsta ; metafora ; stilistika ; tema
(interpretation, lyrical genre, metaphore, stylistics, theme)
Sažetak
Udžbenici književnosti za prvi razred gimnazije ili srednje strukovne škole (Zrinjan i Solar, Dujmović- Markusi, Solar, Zrinjan i Sorčik), kao i pripadajući metodički priručnik za interpretaciju poezije (Bouša), nude tematsku podjelu lirskih vrsta koja počiva na temeljima Teorije književnosti Milivoja Solara. Cilj ovog rada revizija je navedene tipologije koja počiva na predmetnotematskom obzoru. U središte razmatranja postavljamo poetološku relaciju subjekt – svijet, metaforu kao temeljni princip izgradnje poetskog teksta (Jakobson) koju analiziramo po interakcionističkoj teoriji Maxa Blacka i tropološko- diskurzivnoj teoriji Paula Ricoeura te idejnotematski sloj pjesme. Iz idejnotematskog sloja aproksimativno se određuje metafora pjesme (M), dok se kroz predmetnotematski sloj očitava metafora stiha (m). Iz pjesme izdvajamo metafore subjekta i metafore svijeta na mikro i makrorazini te proširujemo horizont dosad zadanih tematskih vrsta i nudimo izdašniju tipologiju. Teorijsko- metodološki okviri ovog rada počivaju na strukturalističkoj stilistici i formalnoj analizi poetskog teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti