Pregled bibliografske jedinice broj: 1064629
Tijelo otpora Satana Panonskog – autodestruktivni body art u hrvatskoj umjetnosti performansa i izvedbenoj praksi
Tijelo otpora Satana Panonskog – autodestruktivni body art u hrvatskoj umjetnosti performansa i izvedbenoj praksi, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1064629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tijelo otpora Satana Panonskog –
autodestruktivni body art u hrvatskoj umjetnosti
performansa i izvedbenoj praksi
(Satan Panonski's body of resistance – auto-
destructive body art in Croatian performing arts
and practices)
Autori
Anđelković Džambić, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
08.03
Godina
2019
Stranica
347
Mentor
Marjanić, Suzana ; Lukić, Darko
Ključne riječi
Ivica Čuljak/Satan Panonski ; hrvatska umjetnost performansa ; autodestruktivni body art ; primijenjeni performans ; punk supkultura
(Ivica Čuljak/Satan Panonski ; Croatian Performance Art ; self-destructive body art ; applied performance ; punk subculture)
Sažetak
Ovim istraživanjem po prvi se put daju pregled, analiza i klasifikacija stvaralaštva multimedijalnog punk umjetnika Ivice Čuljka / Satana Panonskog. Žanrovsku raznolikost ovog opusa prate rubni i kontroverzan umjetnički status te izniman utjecaj životnih okolnosti na kreaciju umjetničkih radova, stoga se glavnoj temi pristupa interdisciplinarno i dvojako: u prvom se dijelu disertacije cjelokupno stvaralaštvo razvrstava na književno stvaralaštvo, izvedbene vrste autodestruktivni body art, glazbeni performans i antimodni performans, te ostale vrste i žanrove (likovne radove i mail art, audio-dokudramu), a interpretacija se usmjerava na pronalaženje obilježja poetike otpora temeljene na estetici šoka te karakteristične umjetničke postupke kojima je moguće dokazati Čuljkov osviješten pristup stvaralaštvu. U drugom dijelu istraživački pristup polazi od definiranja stvaralaštva Ivice Čuljka kao umjetnosti osobne traume i komunikacije vlastite istine, te sagledavanja njegove umjetničke pozicije kroz poziciju društveno stigmatizirane osobe. Nakon uspostave terminologije primijenjenog performansa, Čuljkovo se umjetničko djelovanje analizira kroz pripadnost u pet društveno marginaliziranih skupina: duševno neprilagođeni umjetnici, osuđenički status, queer status, pripadnost supkulturnom pokretu i stigma ratnika. Završna istraživanja bave se pitanjem mitologizacije ovog umjetnika, Satanom Panonskim kao inspiracijom drugim umjetnicima, te se daje povijesni pregled izvedbi autodestruktivnog body art-a u hrvatskoj umjetnosti performansa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA