Pregled bibliografske jedinice broj: 1064494
Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture
Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture // Zbornik radova ACE Umjetnost, kreativnost, obrazovanje / Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 101-109 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1064494 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi
likovne kulture
(Education for Art trough the Experience of Artwork in Art Classes)
Autori
Županić Benić, Marijana ; Krivak, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova ACE Umjetnost, kreativnost, obrazovanje
/ Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 101-109
ISBN
978-953-8115-74-5
Skup
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.03.2019. - 09.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
analiza likovno-umjetničkog djela ; komunikacija s likovno-umjetničkim djelom ; likovni odgoj i obrazovanje ; uloga učitelja
(artwork analysis ; communication with artwork ; art education ; teacher’s role)
Sažetak
Na koji način će učenici u nastavi likovne kulture doživjeti likovno- umjetničko djelo uvelike ovisi o samom učitelju te njegovom senzibilitetu za samo umjetničko područje. Mnogi autori ističu prednosti promatranja i analiziranja odnosno komunikacije s likovno- umjetničkim djelima u školi jer potiču razvoj svih osjetila, kreativnosti te kritičkog i apstraktnog mišljenja što pridonosi holističkom razvoju djeteta. Posrednik u odnosu između likovno-umjetničkog djela i djeteta je učitelj. Pritom je njegova uloga da učenike kroz analizu i komunikaciju s likovno-umjetničkim djelom uvede i senzibilizira za svijet umjetnosti kako bi mogli uočavati ono što je lijepo i estetski vrijedno. Stoga je cilj istraživanja u ovome radu bio utvrditi koliko često učitelji na satu likovne kulture s učenicima provode analizu likovno-umjetničkog djela te koje metode pritom upotrebljavaju. Anonimnim anketnim upitnikom ispitani su učitelji razredne nastave u Republici Hrvatskoj (N=116). Rezultati istraživanja pokazali su da je učestalost provođenja analize likovno-umjetničkog djela povezana s radnim stažem učitelja i dodatnim umjetničkim obrazovanjem izvan redovitog školovanja. Doznali smo da učitelji s duljim radnim stažem manje provode analizu likovno- umjetničkog djela, a oni s umjetničkim obrazovanjem izvan redovitog školovanja to čine učestalije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Likovne umjetnosti