Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1064494

Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture


Županić Benić, Marijana; Krivak, Mihaela
Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture // Zbornik radova ACE Umjetnost, kreativnost, obrazovanje / Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 101-109 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1064494 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture
(Education for Art trough the Experience of Artwork in Art Classes)

Autori
Županić Benić, Marijana ; Krivak, Mihaela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova ACE Umjetnost, kreativnost, obrazovanje / Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 101-109

ISBN
978-953-8115-74-5

Skup
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.03.2019. - 09.03.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
analiza likovno-umjetničkog djela ; komunikacija s likovno-umjetničkim djelom ; likovni odgoj i obrazovanje ; uloga učitelja
(artwork analysis ; communication with artwork ; art education ; teacher’s role)

Sažetak
Na koji način će učenici u nastavi likovne kulture doživjeti likovno- umjetničko djelo uvelike ovisi o samom učitelju te njegovom senzibilitetu za samo umjetničko područje. Mnogi autori ističu prednosti promatranja i analiziranja odnosno komunikacije s likovno- umjetničkim djelima u školi jer potiču razvoj svih osjetila, kreativnosti te kritičkog i apstraktnog mišljenja što pridonosi holističkom razvoju djeteta. Posrednik u odnosu između likovno-umjetničkog djela i djeteta je učitelj. Pritom je njegova uloga da učenike kroz analizu i komunikaciju s likovno-umjetničkim djelom uvede i senzibilizira za svijet umjetnosti kako bi mogli uočavati ono što je lijepo i estetski vrijedno. Stoga je cilj istraživanja u ovome radu bio utvrditi koliko često učitelji na satu likovne kulture s učenicima provode analizu likovno-umjetničkog djela te koje metode pritom upotrebljavaju. Anonimnim anketnim upitnikom ispitani su učitelji razredne nastave u Republici Hrvatskoj (N=116). Rezultati istraživanja pokazali su da je učestalost provođenja analize likovno-umjetničkog djela povezana s radnim stažem učitelja i dodatnim umjetničkim obrazovanjem izvan redovitog školovanja. Doznali smo da učitelji s duljim radnim stažem manje provode analizu likovno- umjetničkog djela, a oni s umjetničkim obrazovanjem izvan redovitog školovanja to čine učestalije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Likovne umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marijana Županić Benić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada acezagreb.com

Citiraj ovu publikaciju:

Županić Benić, Marijana; Krivak, Mihaela
Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture // Zbornik radova ACE Umjetnost, kreativnost, obrazovanje / Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 101-109 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Županić Benić, M. & Krivak, M. (2019) Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture. U: Balić Šimrak, A. & Županić Benić, M. (ur.)Zbornik radova ACE Umjetnost, kreativnost, obrazovanje.
@article{article, author = {\v{Z}upani\'{c} Beni\'{c}, Marijana and Krivak, Mihaela}, year = {2019}, pages = {101-109}, keywords = {analiza likovno-umjetni\v{c}kog djela, komunikacija s likovno-umjetni\v{c}kim djelom, likovni odgoj i obrazovanje, uloga u\v{c}itelja}, isbn = {978-953-8115-74-5}, title = {Odgoj za umjetnost kroz do\v{z}ivljaj likovno-umjetni\v{c}kog djela u nastavi likovne kulture}, keyword = {analiza likovno-umjetni\v{c}kog djela, komunikacija s likovno-umjetni\v{c}kim djelom, likovni odgoj i obrazovanje, uloga u\v{c}itelja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{Z}upani\'{c} Beni\'{c}, Marijana and Krivak, Mihaela}, year = {2019}, pages = {101-109}, keywords = {artwork analysis, communication with artwork, art education, teacher’s role}, isbn = {978-953-8115-74-5}, title = {Education for Art trough the Experience of Artwork in Art Classes}, keyword = {artwork analysis, communication with artwork, art education, teacher’s role}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font