Pregled bibliografske jedinice broj: 106449
Vođenje u školi - između poželjnog i stvarnog
Vođenje u školi - između poželjnog i stvarnog // Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002. str. 249-257 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 106449 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vođenje u školi - između poželjnog i stvarnog
(Leadership in school betwen the desirabile and the real)
Autori
Staničić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002, 249-257
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 18.04.2002. - 19.04.2002
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vođenje u školi; školski menadžment; školska administracija; školski ravnatelj; kompetencijski profil; model vođenja; model kompetencija ravnatelja.
(leadership in schools; school management; school administration; principal's competence profile; principal;)
Sažetak
Pod "kompetencijskim profilom ravnatelja" u ovom se prilogu misli na karakteristike i znanja što ih ravnatelj obrazovne ustanove treba imati da bi optimalno ostvario svoju rukovodnu funkciju. Izloženi su noviji teorijski pogledi na taj fenomen te konstituiran hipotetički model kompetencijskog profila "idealnog" ravnatelja što ga čine: osobna, strukovna, razvojna, socijalna i akcijska kompetencija. Svaku od tih pet kompetencija determinira po pet odrednica. Hipotetički model verificiran je empirijskim istraživanjem i utvrđene su važnosti pojedinih kompetencija i njihovih odrednica u kompetencijskom profilu ravnatelja. "Portretiran" je idealni ravnatelj odgojno-obrazovne ustanove, čiji je kompetencijski profil, sudeći po rezultatima istraživanja, znatno razlikuje od kompetencijskog profila stvarnih ravnatelja. Utvrđeno je nekoliko kritičnih točaka u odlikama i znanju jednog dijela ravnatelja, koje je potrebno kompenzirati intenzivnim stručnim usavršavanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100501
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Stjepan Staničić
(autor)