Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1064455

Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji


Bilić-Kirin, Vesna; Buljan, Vesna; Burazin, Jelena; Miškulin, Silva; Paulić, Dinko
Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji // Knjiga sažetaka IV. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem
Split: Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor, 2012. str. 149-149 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1064455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji
(Schooling of children with learning difficulties in Osijek-baranya county)

Autori
Bilić-Kirin, Vesna ; Buljan, Vesna ; Burazin, Jelena ; Miškulin, Silva ; Paulić, Dinko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka IV. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem / - Split : Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor, 2012, 149-149

Skup
IV. hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem „Javnozdravstveni izazovi školske i adolescentne medicine‟

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 26.10.2012. - 28.10.2012

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; škola
(children with disabilities ; school)

Sažetak
Djeca s teškoćama u razvoju uključena su u obrazovni sustav obzirom na vrstu i stupanj njihove teškoće. Škole koje provode integraciju prilagođavaju sredstva i metode rada učenikovim postojećim funkcionalnim sposobnostima pružajući priliku svakom djetetu za razvoj i obrazovanje. Njihovo školovanje regulirano je Pravilnikom o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju. Cilj rada bio je prikazati integraciju i mogućnosti školovanja djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji u šk. god. 2011/2012. Istraživanje je provedeno u svim osnovnim i srednjim školama županije. U osnovne škole integrirano je 5, 71% djece s teškoćama u razvoju, 60 % su dječaci. Najviše ih je u 6. razredu (17, 61%) a najčešće se školuju prema članku 4. (56, 19%). Prema članku 10. školuje se 9 dječaka (0, 64%). Jezične teškoće su najzastupljenija teškoća. Od 70 osnovnih škola 68 ih ima pedagoga, trećina psihologa, a defektologa svaka peta škola. Asistenta u nastavi ima 12 djece na području grada Osijeka s dijagnozom ADHD sindroma. U tri, od 29 srednjih škola, integrirana su djeca s teškoćama u razvoju. Dvije srednje škole nemaju niti jednog stručnog suradnika, a psiholog je u svakoj petoj školi. Iako u županiji nemamo dovoljno stručnih suradnika, integracija djece s teškoćama u razvoju provodi se u svim osnovnim školama. Na žalost, djeca sa teškoćama često ne nastavljaju srednjoškolsko obrazovanje. Razlozi su objektivni (nepostojanje / nedovoljan broj prilagođenih i posebnih programa) i subjektivni (stid ili strah roditelja i / ili učenika od izolacije u novoj sredini). Za učinkovitije obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju potrebno je, osim škole, uključiti obitelj, vršnjake i lokalnu zajednicu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić-Kirin (autor)

Avatar Url Jelena Kovačević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić-Kirin, Vesna; Buljan, Vesna; Burazin, Jelena; Miškulin, Silva; Paulić, Dinko
Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji // Knjiga sažetaka IV. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem
Split: Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor, 2012. str. 149-149 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bilić-Kirin, V., Buljan, V., Burazin, J., Miškulin, S. & Paulić, D. (2012) Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji. U: Knjiga sažetaka IV. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem.
@article{article, author = {Bili\'{c}-Kirin, Vesna and Buljan, Vesna and Burazin, Jelena and Mi\v{s}kulin, Silva and Pauli\'{c}, Dinko}, year = {2012}, pages = {149-149}, keywords = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, \v{s}kola}, title = {\v{S}kolovanje djece s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju u Osje\v{c}ko-baranjskoj \v{z}upaniji}, keyword = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, \v{s}kola}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za \v{s}kolsku i sveu\v{c}ili\v{s}nu medicinu, Hrvatski lije\v{c}ni\v{c}ki zbor}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bili\'{c}-Kirin, Vesna and Buljan, Vesna and Burazin, Jelena and Mi\v{s}kulin, Silva and Pauli\'{c}, Dinko}, year = {2012}, pages = {149-149}, keywords = {children with disabilities, school}, title = {Schooling of children with learning difficulties in Osijek-baranya county}, keyword = {children with disabilities, school}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za \v{s}kolsku i sveu\v{c}ili\v{s}nu medicinu, Hrvatski lije\v{c}ni\v{c}ki zbor}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font