Pregled bibliografske jedinice broj: 1064455
Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji
Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji // Knjiga sažetaka IV. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem
Split: Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor, 2012. str. 149-149 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1064455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji
(Schooling of children with learning difficulties in Osijek-baranya county)
Autori
Bilić-Kirin, Vesna ; Buljan, Vesna ; Burazin, Jelena ; Miškulin, Silva ; Paulić, Dinko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka IV. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem
/ - Split : Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor, 2012, 149-149
Skup
IV. hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem „Javnozdravstveni izazovi školske i adolescentne medicine‟
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 26.10.2012. - 28.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; škola
(children with disabilities ; school)
Sažetak
Djeca s teškoćama u razvoju uključena su u obrazovni sustav obzirom na vrstu i stupanj njihove teškoće. Škole koje provode integraciju prilagođavaju sredstva i metode rada učenikovim postojećim funkcionalnim sposobnostima pružajući priliku svakom djetetu za razvoj i obrazovanje. Njihovo školovanje regulirano je Pravilnikom o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju. Cilj rada bio je prikazati integraciju i mogućnosti školovanja djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji u šk. god. 2011/2012. Istraživanje je provedeno u svim osnovnim i srednjim školama županije. U osnovne škole integrirano je 5, 71% djece s teškoćama u razvoju, 60 % su dječaci. Najviše ih je u 6. razredu (17, 61%) a najčešće se školuju prema članku 4. (56, 19%). Prema članku 10. školuje se 9 dječaka (0, 64%). Jezične teškoće su najzastupljenija teškoća. Od 70 osnovnih škola 68 ih ima pedagoga, trećina psihologa, a defektologa svaka peta škola. Asistenta u nastavi ima 12 djece na području grada Osijeka s dijagnozom ADHD sindroma. U tri, od 29 srednjih škola, integrirana su djeca s teškoćama u razvoju. Dvije srednje škole nemaju niti jednog stručnog suradnika, a psiholog je u svakoj petoj školi. Iako u županiji nemamo dovoljno stručnih suradnika, integracija djece s teškoćama u razvoju provodi se u svim osnovnim školama. Na žalost, djeca sa teškoćama često ne nastavljaju srednjoškolsko obrazovanje. Razlozi su objektivni (nepostojanje / nedovoljan broj prilagođenih i posebnih programa) i subjektivni (stid ili strah roditelja i / ili učenika od izolacije u novoj sredini). Za učinkovitije obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju potrebno je, osim škole, uključiti obitelj, vršnjake i lokalnu zajednicu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek