Pregled bibliografske jedinice broj: 1064344
Doprinos katoličkoga srednjoškolskog vjeronauka orijentaciji za zvanja u Hrvatskoj
Doprinos katoličkoga srednjoškolskog vjeronauka orijentaciji za zvanja u Hrvatskoj // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 33 (2011), 2; 101-129 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1064344 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos katoličkoga srednjoškolskog vjeronauka
orijentaciji za zvanja u Hrvatskoj
(The Contribution by Catholic Religious
Education in Secondary Schools to Vocational
Orientation in Croatia)
Autori
Llanos, Mario Oscar ; Mohorić, Marijana
Izvornik
Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih (0351-9007) 33
(2011), 2;
101-129
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
orijentacija ; zvanje ; orijentacija za zvanje ; katolički školski vjeronauk ; srednja škola
(orientation ; vocation ; orientation for a vocation ; Catholic religious education ; secondary school)
Sažetak
U članku je riječ o razvoju pojma i modela školske orijentacije u Hrvatskoj s osobitim obzirom na reformu školskog sustava. Stanje u Hrvatskoj se uspoređuje s današnjim pristupima orijentaciji u europskom okruženju te s pojmom i praksom orijentacije koja se usmjeruje prema integriranom modelu. Taj opći okvir orijentacijskih modela stavlja se u hermeneutski odnos s pristupom zvanju u školskom okruženju. Ukratko se prikazuje razvoj pojma i prakse orijentacije za zvanja u Hrvatskoj, ukazujući na njezina ograničenja i prednosti. Tema orijentacije zatim se povezuje s katoličkim školskim vjeronaukom, te se posebno analizira njegova dimenzija "zvanja" u predmetnom programiranju. U tu se svrhu izdvajaju neki pokazatelji predmetnog modela srednjoškolskog vjeronauka i utvrđuje njihov doprinos odgojnoj orijentaciji u perspektivi zvanja, a ukazuje se i na neke hipotetske mogućnosti većeg doprinosa kojemu je najvažniji uvjet i okvir ostvarenja odgojni odnos učenika i vjeroučitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti