Pregled bibliografske jedinice broj: 1064001
Efekt provođenja programa razvoja zahvalnosti na kvalitetu života i sreću učenika viših razreda osnovne škole
Efekt provođenja programa razvoja zahvalnosti na kvalitetu života i sreću učenika viših razreda osnovne škole // KNJIGA SAŽETAKA: VIII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 45-45 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1064001 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efekt provođenja programa razvoja zahvalnosti
na kvalitetu života i sreću učenika viših
razreda osnovne škole
(The effect of a gratitude development program
on the quality of life and happiness of upper
elementary school pupils)
Autori
Erdeši, Josipa ; Mendek Ocelić, Željka ; Vuletić, Gorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
KNJIGA SAŽETAKA: VIII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
/ Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 45-45
ISBN
978-953-314-138-1
Skup
8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.02.2020. - 15.02.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
program razvoja zahvalnosti, kvaliteta života, sreća, osnovna škola
(pratitude program, quality of life, happiness, primary school)
Sažetak
Cilj ovog rada je provjera efekta provođenja programa razvoja zahvalnosti na kvalitetu života i sreću učenika šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 79 učenika jedne osnovne škole iz ruralnog područja istočne Hrvatske, podijeljenih u eksperimentalnu (N=39) i kontrolnu (N=40) skupinu. Program razvoja zahvalnosti provođen je jednom dnevno u razdoblju od četiri tjedna. Primijenjeni su upitnici Indeks osobne dobrobiti za školsku djecu te Skala subjektivne sreće prije početka i nakon završetka programa. Rezultati su obrađeni dvosmjernom analizom varijance s ponovljenim mjerenjima na jednom faktoru. Došlo je do značajnog povećanja razine ukupne kvalitete života i pojedinih domena kvalitete života u eksperimentalnoj skupini u odnosu na kontrolnu skupinu. Nije došlo do značajnih promjena u razini sreće u eksperimentalnoj skupini nakon provedenog programa. Dobiveni nalazi pridonose boljem razumijevanju odnosa zahvalnosti te kvalitete života i doživljaja sreće. Također, rezultati ukazuju na važnost korištenja psiholoških intervencija kojima se može unaprijediti kvaliteta života učenika u obrazovnom kontekstu. U radu se opsežno raspravlja o korisnosti ovog istraživanja i implikacijama za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija