Pregled bibliografske jedinice broj: 1063815
Povezanost kažnjavanja djece rane i predškolske dobi sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja
Povezanost kažnjavanja djece rane i predškolske dobi sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 167-179 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1063815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost kažnjavanja djece rane i predškolske dobi sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja
(Connection between preschool children punishment and sociodemographic characteristics of parents and parental attitudes)
Autori
Malinar, Tena ; Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani
/ Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav - Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 167-179
ISBN
978-953-8115-76-9
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kažnjavanje djece ; metode odgoja ; odgoj ; stavovi roditelja
(upbringing, child punishment, parental attitudes, upbringing methods)
Sažetak
Kažnjavanje je jedna od najdugovječnijih kontroverznih metoda koja se i danas koristi u odgoju djece usprkos nizu znanstvenih dokaza o štetnim ishodima takvoga roditeljskog postupanja. Cilj je ovog rada utvrditi učestalost tjelesnoga kažnjavanja i povezanosti sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja o tjelesnom kažnjavanju djece predškolske dobi. U istraživanju su sudjelovala 104 (66 majki i 38 očeva) roditelja djece vrtićke dobi. Za prikupljanje podataka uz Upitnik sociodemografskih karakteristika korištena je i Skala procjene učestalosti kažnjavanja djece te adaptirana Skala procjene stavova o korištenju tjelesnoga kažnjavanja. Rezultati sugeriraju da je učestalost korištenja netjelesnoga i tjelesnoga kažnjavanja smanjena, ali još uvijek prisutna i dosta korištena metoda. Roditelji se uglavnom slažu da dijete nije potrebno kazniti zbog neposluha, neprimjerenoga ponašanja, izlaganja opasnosti i sl. Iako većina roditelja ne percipira kažnjavanje kao djelotvoran način koji pridonosi poželjnom ponašanju i poslušnosti, općenito pozitivnim odgojnim ishodima, ipak ga prakticiraju. To implicira da ponašanje ne mora biti usklađeno sa stavovima. Utvrđeno je da su negativni stavovi prema kažnjavanju djece povezani s nekim demografskim obilježjima roditelja kao što je starija dob, viša razina obrazovanja, bolje materijalne prilike, ali ne i s brojem djece u obitelji. Jedna od zadaća odgojitelja je promoviranje novih pristupa i poticajnih, nenasilnih metoda u odgoju djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija