Pregled bibliografske jedinice broj: 1063763
ODGAJATELJ – REFLEKSIVNI PRAKTIČAR I MIJENJANJE ODGOJNO-OBRAZOVNE PRAKSE
ODGAJATELJ – REFLEKSIVNI PRAKTIČAR I MIJENJANJE ODGOJNO-OBRAZOVNE PRAKSE // ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“ / Pavlović Breneselović, D. ; Krnjaja, Ž. ; Panić, T. (ur.).
Srijemska Mitrovica: Preschool Teacher Training and Business Informatics College - Sirmium, Sremska Mitrovica, 2017. str. 118-121 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1063763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ODGAJATELJ – REFLEKSIVNI PRAKTIČAR I MIJENJANJE
ODGOJNO-OBRAZOVNE PRAKSE
(PRESCHOOL TEACHER AS A REFLECTIVE PRACTITIONER
AND CHANGING EDUCATIONAL PRACTICE)
Autori
Pejić Papak, Petra ; Vujičić, Lidija ; Čamber Tambolaš, Akvilina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“
/ Pavlović Breneselović, D. ; Krnjaja, Ž. ; Panić, T. - Srijemska Mitrovica : Preschool Teacher Training and Business Informatics College - Sirmium, Sremska Mitrovica, 2017, 118-121
ISBN
978-86-80697-70-3
Skup
ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“
Mjesto i datum
Sremska Mitrovica, Srbija, 17.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgajatelj, odgojno-obrazovna praksa, refleksivni praktičar, sociokonstruktivistička teorija, učenje.
(preschool teacher, educational practice, reflexive practitioner, socio-constructive theory, learning)
Sažetak
S polazišta sociokonstruktivističke teorije, odgojno-obrazovni proces se promatra kao dijalog, interakcija između odgajatelja, djeteta i okruženja. U tom procesu dijete je aktivno, ono konstruira i rekonstruira svoje znanje, na osnovi čega mijenja sebe i okruženje. Osim drugačijeg pogleda na dijete, djetinjstvo i instituciju za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, sociokonstruktivistički pristup zahtijeva i znatno složeniju i odgovorniju ulogu odgajatelja, refleksivnog praktičara, aktivnog pojedinca koji istražuje različite mogućnosti za rješenje praktičnih problema. U tom kontekstu do punog izražaja dolazi učenje kao dinamičan i kompleksan proces koji uključuje kreativno mišljenje, procjenu oko izbora odluke i istraživanje. Razvoj takve odgojnoobrazovne prakse zahtijeva odgajatelja osposobljenog za refleksiju i evaluaciju, koji zna kritički razmišljati, osiguravati preduvjete za razvoj svakog pojedinog djeteta te potiče i podržava djecu u procesu učenja. Na uzorku od 238 odgajatelja iz triju županija u Republici Hrvatskoj (Primorsko-goranska, Ličko-senjska i Istarska), tijekom 2015. godine putem anketnog upitnika provedeno je istraživanje s ciljem ispitivanja stavova odgajatelja o pristupu aktivnom učenju kod djece tijekom odgojno-obrazovne prakse u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Na osnovu izdvojene skale i ekstrahiranog faktora nazvanog refleksivni praktičar rezultati pokazuju da se odgajatelji u velikoj mjeri slažu da je nužno omogućavati djeci da aktivnim i izravnim istraživanjem dolaze do svojih istina i teorija stavljajući naglasak na proces u kojemu dijete traži rješenje, a ne na sam rezultat. Zaključuje se kako suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju „traže“ praktičara koji promišlja i reflektira, te zajedničkim istraživanjem odgojno-obrazovne prakse razumijeva, mijenja i unaprjeđuje istu. Za uspješno preuzimanje svih tih novih uloga, od odgajatelja se očekuje otvorenost i spremnost za promjene, te motiviranost za cjeloživotno učenje, istraživanje osobne prakse, kontinuirani profesionalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
This paper was funded by University of Rijeka within research project “Culture of Educational Institution as a Factor in Co-construction of Knowledge” (head of the project: Lidija Vujičić ; grant number: 13.10.2.2.01)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka