Pregled bibliografske jedinice broj: 1063761
SUVREMENI IZAZOVI INICIJALNOG OBRAZOVANJA ODGAJATELJA: ISKUSTVO IZ HRVATSKE
SUVREMENI IZAZOVI INICIJALNOG OBRAZOVANJA ODGAJATELJA: ISKUSTVO IZ HRVATSKE // ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“ / Pavlović Breneselović, D. ; Krnjaja, Ž. ; Panić, T. (ur.).
Srijemska Mitrovica: Preschool Teacher Training and Business Informatics College - Sirmium, Sremska Mitrovica, 2017. str. 12-14 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1063761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SUVREMENI IZAZOVI INICIJALNOG OBRAZOVANJA
ODGAJATELJA: ISKUSTVO IZ HRVATSKE
(CONTEMPORARY CHALLENGES OF INITIAL EDUCATION
OF PRESCHOOL TEACHERS: CROATIAN EXPERIENCE)
Autori
Lidija Vujičić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“
/ Pavlović Breneselović, D. ; Krnjaja, Ž. ; Panić, T. - Srijemska Mitrovica : Preschool Teacher Training and Business Informatics College - Sirmium, Sremska Mitrovica, 2017, 12-14
ISBN
978-86-80697-70-3
Skup
ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“
Mjesto i datum
Sremska Mitrovica, Srbija, 17.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgajatelj, inicijalno obrazovanje, kompetencijski pristup,
(preschool teacher, initial education, competence approach, professional development.)
Sažetak
Suvremeni znanstveni uvidi u razumijevanju institucionalizacije djetinjstva i uloge odgajatelja, a u vezi sa strateškim dokumentima koji reguliraju područje ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, osvjetljavaju ideje stvaranja novog koncepta obrazovanja odgajatelja u kojemu će teorijske i praktične dimenzije biti usklađene u funkciji ostvarivanja kvalitetnih obrazovnih aktivnosti, dok će odgajatelji steći odgovarajuće kompetencije. Takve kompetencije postižu se stvaranjem novog koncepta inicijalnog obrazovanja i kontinuiranog profesionalnog usavršavanja i razvoja odgajatelja, koncepta temeljenog na kompetencijskom pristupu kao novoj paradigmi u kojoj su teorijske i praktične dimenzije uravnotežene u funkciji postizanja kvalitetnih obrazovnih aktivnosti. Nove razvojne teorije navode da je potreban posve drukčiji pristup obrazovanju budućih odgajatelja. Pored razvoja njihovog znanja i vještina, oblici profesionalnog razvoja trebaju odražavati ulogu odgajatelja kao istraživača. Stoga je osobito važno promisliti o organizaciji sveučilišnog obrazovanja budućih odgajatelja i kako ono osigurava: a) suvremene i dinamične uloge odgajatelja ; b) novu paradigmu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja temeljenu na promjeni odnosa između odraslih i djece ; c) sukonstrukciju kurikuluma koji se temelji na ideji odgajatelja refleksivnog praktičara ; i d) trenutnu percepciju vrtića kao organizacije koja uči. Pokretanje sveučilišnog diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja odgovor je na promijenjenu ulogu odgajatelja u suvremenom izvanobiteljskom institucijskom kontekstu. Odgajateljska je profesija danas shvaćena kao složeno zanimanje koje implicira refleksivno mišljenje, kontinuirani profesionalni razvoj, autonomiju, odgovornost, kreativnost istraživanja i osobnu prosudbu.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija